jueves, 22 de noviembre de 2012

Nostre Senyor Jesucrist, Rei de tot el món.


LECTURA PRIMERA
LECTURA DE LA PROFECIA DE DANIEL 7,13-14

Tot mirant aquella visió nocturna, vaig veure venir amb els núvols del cel algú semblant a un fill d'home; arribà fins a l'ancià carregat d'anys, el van presentar davant d'ell i li van donar el poder, la glòria i la reialesa. La gent de tots els pobles, nacions i llengües li faran homenatge; el seu poder és etern, no passarà mai; el seu regne no es desfarà.

SALM 92

EL SENYOR ÉS REI, VA VESTIT DE MAJESTAT.

El Senyor és rei, va vestit de majestat.

El Senyor va vestit i cenyit de poder.

 
El món es manté ferm, incommovible.

El teu soli, Senyor, es manté des del principi:

tu ets des de sempre.

 
El teu pacte és irrevocable, Senyor.

La santedat escau a casa teva

al llarg de tots els temps.

LECTURA SEGONA
LECTURA DE L'APOCALIPSI DE SANT JOAN 1,5-8

Jesucrist és el testimoni fidel, el primogènit dels qui retornen d'entre els morts, el sobirà dels reis de la terra.

Ell ens estima i ens ha alliberat dels nostres pecats amb la seva sang, i ha fet de nosaltres una casa reial, uns sacerdots dedicats a Déu, el seu Pare. A ell sigui donada la glòria i el poder pels segles dels segles. Amén.

Mireu, ve enmig dels núvols, i tothom el veurà amb els propis ulls, fins aquells qui el van traspassar; tots els pobles de la terra faran grans planys per ell. Sí! Amén!

Jo sóc l'Alfa i l'Omega, diu el Senyor Déu, el qui és, el qui era i el qui ve, el Déu de l'univers.

 ACLAMACIÓ

Beneït el que ve en nom del Senyor. Beneït el Regne del nostre pare David, qu eestà a punt d'arribar.

EVANGELI
LECTURA DE L'EVANGELI SEGONS SANT JOAN 18,33-37

En aquell temps Pilat digué a Jesús:

--¿Tu ets el rei dels jueus?

Jesús contestà:

--¿Surt de tu, això que em preguntes, o bé d'altres t'ho han dit de mi?

Pilat replicà:

--Que potser sóc jueu? Són el teu poble i els grans sacerdots els qui t'han posat a les meves mans. Què has fet?

Jesús contestà:

--La meva reialesa no és d'aquest món. Si fos d'aquest món, els meus homes haurien lluitat perquè jo no fos entregat als jueus. Però la meva reialesa no és d'aquí.

Pilat li digué:

--Per tant, tu ets rei?

Jesús contestà:

--Tu ho dius: jo sóc rei. Jo he nascut i he vingut al món per donar testimoni de la veritat. Tots els qui són de la veritat escolten la meva veu.

 

No hay comentarios: