jueves, 7 de febrero de 2013

Diumenge V de durant l'any


LECTURA PRIMERA
LECTURA DEL LLIBRE D'ISAÏES 6,1-2a.3-8

L'any de la mort del rei Ozies, vaig veure el Senyor assegut en un tron molt elevat. Els plecs del seu mantell omplien el santuari. Uns serafins l'assistien. Cridaven l'un a l'altre:

--Sant, sant, sant és el Senyor de l'univers, tota la terra és plena de la seva glòria.

El ressò d'aquell crit feia tremolar els brancals de les portes, i el santuari s'omplia de fum. Jo vaig dir:

--Ai de mi! Estic perdut!

Jo, que sóc un home de llavis impurs

i visc enmig d'un poble

de llavis impurs,

he vist amb els meus ulls el Rei,

el Senyor de l'univers!

Aleshores volà cap a mi un dels serafins duent a la mà una brasa que havia pres amb uns molls de damunt l'altar. Em va tocar la boca i digué:

--Ara que això ha tocat

els teus llavis,

ha desaparegut la teva culpa,

ha estat esborrat el teu pecat.

Després vaig sentir la veu del Senyor que deia:

--Qui hi enviaré?

Qui ens hi anirà?

Li vaig respondre:

--Aquí em tens. Envia-m'hi.

SALM 137

T'enalteixo amb tot el cor, Senyor,
et vull cantar a la presència dels àngels.
Em prosterno davant el santuari.

Enalteixo el teu nom,
perquè estimes i ets fidel:
Quan jo t'invocava, m'has escoltat,
has enfortit la meva ànima.

En sentir el que has promès, Senyor,
tots els reis de la terra et lloaran
i celebraran el teu obrar dient:
«Que n'és, de gran, la glòria del Senyor!

La teva dreta em salva.
Que el Senyor continuï afavorint-me.
El teu amor perdura sempre, Senyor!
No abandonis l'obra de les teves mans!

LECTURA SEGONA
LECTURA DE LA PRIMERA CARTA DE SANT PAU ALS CRISTIANS DE CORINT 15,1-11

Germans, us recordo, germans, l'evangeli que us vaig anunciar i que vosaltres acollíreu. Fins ara us hi heu mantingut ferms, i per ell obteniu la salvació, si el reteniu tal com us el vaig anunciar; altrament us hauríeu convertit inútilment a la fe. Primer de tot us vaig transmetre el mateix ensenyament que jo havia rebut:

Crist morí pels nostres pecats,

com deien ja les Escriptures,

 i fou sepultat;

ressuscità el tercer dia,

com deien ja les Escriptures,

 i s'aparegué a Cefes

i després als Dotze.

Després es va aparèixer a més de cinc-cents germans a la vegada, la majoria dels quals encara viuen, però alguns ja són morts. Després es va aparèixer a Jaume i, més tard, a tots els apòstols. Finalment, al darrer de tots, com a un que neix fora de temps, se'm va aparèixer també a mi. Perquè jo sóc el més petit dels apòstols i ni tan sols mereixo que em diguin apòstol, ja que vaig perseguir l'Església de Déu. Però per gràcia de Déu sóc el que sóc, i la gràcia que ell m'ha donat no ha estat infructuosa. Al contrari, he treballat més que tots ells; no jo, sinó la gràcia de Déu que hi ha en mi. Així, doncs, tant si sóc jo com si són ells, això és el que tots prediquem i això és el que vosaltres heu cregut.

ACLAMACIÓ

Veniu amb mi, diu el senyor, i us faré pescadors d'homes.

EVANGELI
LECTURA DE L'EVANGELI SEGONS SANT LLUC 5,1-11

 En una ocasió, Jesús es trobava vora el llac de Genesaret, i la gent s'apinyava al seu voltant per escoltar la paraula de Déu. Llavors veié dues barques amarrades vora l'aigua; els pescadors n'havien baixat i rentaven les xarxes. Pujà en una de les barques, que era de Simó, li demanà que l'apartés una mica de terra, s'assegué i instruïa la gent de la barca estant.

Quan acabà de parlar, digué a Simó:

--Tira llac endins i caleu les xarxes per pescar.

Simó li respongué:

--Mestre, ens hi hem escarrassat tota la nit i no hem agafat res; però, ja que tu ho dius, calaré les xarxes.

Ho feren així, i van arreplegar tant i tant de peix que les xarxes se'ls esquinçaven. Llavors van fer senyal als companys de l'altra barca que vinguessin a ajudar-los. Ells hi anaren, i ompliren tant les dues barques que quasi s'enfonsaven.

Simó Pere, en veure-ho, es llançà als genolls de Jesús dient:

--Aparta't de mi, Senyor, que sóc un pecador!

Veient una pesca com aquella, ell i tots els qui anaven amb ell no se'n sabien avenir, i igualment passà amb Jaume i Joan, fills de Zebedeu, que eren socis de Simó. Jesús digué a Simó:

--No tinguis por. D'ara endavant seràs pescador d'homes.

Ells tornaren les barques a terra, ho deixaren tot i el van seguir

No hay comentarios: