viernes, 10 de febrero de 2012

Diumenge VI durant l'any.

.

.

LECTURA PRIMERA

LECTURA DEL LLIBRE DEL LEVITIC 13,1-2.45-46



El Senyor va parlar encara a Moisès i a Aaron. Els digué:

--Quan a algú li surti una inflamació, una erupció o una taca blanquinosa a la pell que facin preveure un cas de lepra, serà dut al sacerdot Aaron o a algun dels seus descendents sacerdots.

 »El qui està malalt de lepra anirà amb la roba esquinçada, la cabellera deslligada, un tapaboques a la cara i cridarà: "Impur, impur!" Mentre li duri el mal, serà ritualment impur. Com a impur, viurà aïllat fora del campament.



SALM RESPONSORIAL

SALM 31



EN VÓS HE TROBAT EL MEU RECER, VÓS EM GUARDEU DEL PERILL.



Feliç el qui ha estat absolt de la falta

i ha vist que un vel cobria el seu pecat!

Feliç l'home a qui el Senyor no té en compte la culpa

i que dintre seu ja no manté l'engany!



Però ara reconec el meu pecat,

no t'amago més la meva culpa.

Tan bon punt m'he proposat, Senyor,

de confessar-te la falta,

m'has perdonat la culpa comesa.



Alegreu-vos, justos, celebreu el Senyor;

homes rectes, aclameu-lo!



LECTURA SEGONA

LECTURA DE AL PRIMERA CARTA DE SANT PAU ALS CRISTIANS DE CORINT 10,31-11,1



Germans així, doncs, tant si mengeu com si beveu, com si feu una altra cosa, feu-ho tot a glòria de Déu. Però no sigueu mai ocasió d'escàndol, ni per als jueus, ni per als grecs, ni per a l'Església de Déu. Feu com jo, que procuro de complaure'ls tots en tot, no cercant el meu propi bé, sinó el bé de tots, perquè se salvin.

Sigueu imitadors meus, com jo ho sóc de Crist.



ACLAMACIÓ



Ha desaparegut entre nosaltres un gran profeta, Déu ha visitat el seu poble.



EVANGELI

LECTURA DE L'EVANGELI SEGONS SANT MARC 1,40-45



En aquell temps, un leprós el vingué a trobar Jesús i, agenollat, li suplicava:

--Si vols, em pots purificar.

Jesús, compadit, va estendre la mà, el tocà i li digué:

--Ho vull, queda pur.

A l'instant li desaparegué la lepra i quedà pur. Tot seguit Jesús el va fer marxar, després d'advertir-lo severament. Li digué:

--Vigila de no dir res a ningú. Vés a fer-te examinar pel sacerdot i ofereix per la teva purificació el que va ordenar Moisès: això els servirà de prova.

Però ell, així que se n'anà, començà de pregonar la nova i escampar-la pertot arreu, de manera que Jesús ja no podia entrar obertament en cap població, sinó que es quedava a fora, en llocs despoblats. Però la gent venia a trobar-lo de tot arreu.

.

.

No hay comentarios: