sábado, 8 de octubre de 2011

L'evangeli de la setmana, 10 - 16 d'octubre.

.

.

Dilluns, 10 d'octubre '11

Lucas 11,29-32



 En aquell temps, s'anava reunint encara més gent, i Jesús començà a dir:

--La gent d'aquesta generació és dolenta: demana un senyal, però no els en serà donat cap altre que el de Jonàs. Perquè així com Jonàs va ser un senyal per a la gent de Nínive, també el Fill de l'home ho serà per a aquesta generació.  El dia del judici, la reina del país del sud s'alçarà per condemnar els homes d'aquesta generació, perquè ella va venir de l'altre cap de món per escoltar la saviesa de Salomó; i aquí hi ha alguna cosa més que Salomó.  El dia del judici, els habitants de Nínive s'aixecaran per condemnar la gent d'aquesta generació, perquè ells es van convertir quan Jonàs els predicà; i aquí hi ha alguna cosa més que Jonàs.



Dimarts, 11 d'octubre '11

Lucas 11,37-41



En aquell temps, quan Jesús hagué acabat de parlar, un fariseu va convidar-lo a menjar a casa seva. Jesús hi anà i es posà a taula.  El fariseu es va estranyar quan veié que no s'havia rentat ritualment abans de dinar.  El Senyor li digué:

--Vosaltres, els fariseus, purifiqueu per fora copes i plats, però per dins sou plens de rapacitat i dolenteria.  Insensats! El qui ha fet el defora, ¿no ha fet també el dedins?  Doneu com a almoina allò que hi ha a les copes i als plats, i llavors sí que tot us quedarà purificat.



Dimecres, 12 d'octubre '11

La Mare de Déu del Pilar





LECTURA PRIMERA

LECTURA DELS FETS DELS APÒSTOLS 1,12-14



Després de veure com Jesús era endut al cel, els apòstols se'n tornaren a Jerusalem des de la muntanya anomenada de les Oliveres, que és a prop de la ciutat, a la distància que és permès de recórrer en dissabte. Van entrar-hi i van pujar a la sala de la casa on es reunien. Eren Pere, Joan, Jaume, Andreu, Felip, Tomàs, Bartomeu, Mateu, Jaume, fill d'Alfeu, Simó el Zelós, i Judes, fill de Jaume. Tots ells eren constants i unànimes en la pregària, juntament amb algunes dones, amb Maria, la mare de Jesús, i amb els germans d'ell.



SALM RESPONSORIAL

SALM 26



EL SENYOR M'HA EXALÇAT I HA POSAT SOBRE

EL MEU CAP UNA CORONA RESPLENDENT.



El Senyor m'il·lumina i em salva:

qui em pot fer por?

El Senyor és el mur que protegeix la meva vida:

qui em pot esfereir?



Una cosa he demanat al Senyor

i la desitjo amb tota l'ànima:

poder viure a la casa del Senyor

tots els dies de la vida,

per fruir-hi de l'encís del Senyor

i vetllar pel seu temple.



Ell m'amaga al seu costat

en dies de desgràcia;

m'encobreix al recer de casa seva,

em porta dalt la roca inaccessible.



ACLAMACIÓ



He posat els meus peus sobre la roca i ha inspirat als meus llavis un càntic nou.



EVANGELI

LECTURA DE L'EVANGELI SEGONS SANT LLUC 11,27-28



Mentre Jesús parlava, una dona alçà la veu entre la gent i li digué:

--Sortoses les entranyes que et van dur i els pits que vas mamar!

Però ell va respondre:

--Més aviat sortosos els qui escolten la paraula de Déu i la guarden!



Dijous, 13 d'octubre '11

Lucas 11,47-54



En aquell temps, el Senyor digué:  »Ai de vosaltres, que construïu monuments sepulcrals als profetes que els vostres pares van matar! Així demostreu que esteu d'acord amb el que ells van fer: els vostres pares van matar els profetes, i vosaltres construïu monuments que els recordin!

 »Per això la mateixa saviesa de Déu ha dit: "Els enviaré profetes i apòstols, i ells en mataran i perseguiran."  Però Déu demanarà comptes a aquesta generació de la sang de tots els profetes, vessada des de la creació del món,  des de la sang d'Abel fins a la de Zacaries, mort entre l'altar i el santuari. Us ho asseguro: Déu en demanarà comptes a aquesta generació.

»Ai de vosaltres, mestres de la Llei, que reteniu la clau del coneixement de Déu: vosaltres no hi heu entrat i heu tancat la porta als qui volien entrar-hi!

Quan Jesús va sortir d'allà, els mestres de la Llei i els fariseus començaren a tenir-li una rancúnia terrible i miraven de fer-lo parlar sobre moltes qüestions,  parant-li trampes per agafar-lo en alguna resposta comprometedora.



Divendres, 14 d'octubre '11

Lucas 12,1-7



En aquell temps, s'havia aglomerat a milers, fins al punt que es trepitjaven els uns als altres. Jesús començà a dir primer als seus deixebles:

--Guardeu-vos del llevat dels fariseus, que és la hipocresia. No hi ha res de secret que no s'hagi de revelar, ni res d'amagat que no s'hagi de saber. Per això, tot el que heu dit en la fosca, ho sentiran a plena llum, i el que heu parlat a cau d'orella en la cambra més retirada, ho pregonaran des dels terrats.

»A vosaltres, amics meus, us dic que no tingueu por dels qui maten el cos i després ja no poden fer res més. Jo us faré veure qui heu de témer: temeu aquell qui, després de prendre la vida, té poder de tirar a l'infern. Us ho asseguro: a aquest sí que l'heu de témer. ¿No es venen cinc ocells per pocs diners? Doncs bé, Déu no n'oblida ni un de sol. Més encara, fins i tot els cabells us té comptats. No tingueu por: vosaltres valeu més que tots els ocells.



Dissabte,15 d'octubre '11

Mateo 11,25-30



En aquell temps, Jesús digué:

--T'enalteixo, Pare, Senyor del cel i de la terra, perquè has revelat als senzills tot això que has amagat als savis i entesos. Sí, Pare, així t'ha plagut de fer-ho.

»El Pare ho ha posat tot a les meves mans. Ningú no coneix el Fill, fora del Pare, i ningú no coneix el Pare, fora del Fill i d'aquells a qui el Fill el vol revelar.

»Veniu a mi tots els qui esteu cansats i afeixugats, i jo us faré reposar. Accepteu el meu jou i feu-vos deixebles meus, que sóc benèvol i humil de cor, i trobareu el repòs,  perquè el meu jou és suau, i la meva càrrega, lleugera.



Diumenge, 16 d'octubre '11

Mateo 22,15-21



En aquell temps, els fariseus van planejar la manera de sorprendre Jesús en alguna paraula comprometedora. I van enviar els seus deixebles i els partidaris d'Herodes a dir-li:

--Mestre, sabem que dius la veritat i que ensenyes de debò el camí de Déu, sense deixar-te influir per ningú, ja que no fas distinció de persones. Digues-nos què et sembla: ¿És permès o no de pagar tribut al Cèsar?

Jesús es va adonar de la seva malícia i els digué:

--Per què em poseu a prova, hipòcrites? Ensenyeu-me la moneda del tribut.

Ells li portaren un denari. Jesús els preguntà:

--De qui són aquesta cara i aquesta inscripció?

 Li responen:

--Del Cèsar.

Jesús els diu:

--Doncs doneu al Cèsar el que és del Cèsar, i a Déu el que és de Déu. .

.-

.










No hay comentarios: