sábado, 29 de octubre de 2011

Diumenge XXXI de durant l'any.





.

.

LECTURA PRIMERA

LECTURA DE LA PROFECIA DE MALAQUIES 1,1-2,2.8-10



Jo sóc un gran rei, i tots els pobles reconeixen que el meu nom és terrible. Us ho dic jo, el Senyor. Ara, doncs, a vosaltres, sacerdots, us adreço aquest advertiment: Si no m'escolteu, si no us hi repenseu i doneu glòria al meu nom, us enviaré calamitats. vosaltres, sacerdots, us heu apartat del bon camí, i les vostres respostes n'han fet caure molts. Heu arruïnat l'aliança que jo havia fet amb Leví.  Per això, també jo us omplo de menyspreu i d'humiliació als ulls de tot el poble, perquè no heu guardat els meus camins, i les vostres respostes es guien per favoritismes.

¿No tenim tots nosaltres un únic pare? ¿No és un únic Déu el qui ens ha creat? Doncs, per què n'hi ha que són deslleials al seu germà, profanant així l'aliança dels nostres pares?



SALM RESPONSORIAL

SALM 130



GUARDEU-ME EN PAU ALS VOSTRES BRAÇOS, SENYOR.



Senyor, el meu cor no és ambiciós

ni són altius els meus ulls;

visc sense pretensions de grandeses

o de coses massa altes per a mi.



Jo em mantinc en pau,

tinc l'ànima serena.

Com un nen a la falda de la mare,

així se sent la meva ànima.



Israel, confia en el Senyor

ara i per tots els segles.



LECTURA SEGONA

LECTURA DE AL PRIMERA CARTA DE SANT PAUA ALS CRISTIANS DE TESALÒNICA 2,7-9.13



Germans, ens vam comportar enmig vostre amb tota dolcesa, com una mare que cria i dóna escalf als seus fills. El nostre afecte per vosaltres era tan gran, que estàvem decidits a donar-vos, no tan sols l'evangeli de Déu, sinó fins i tot les nostres pròpies vides. Tant us havíeu fet estimar!

Ja recordeu, germans, les nostres penes i fatigues: per no ser una càrrega a ningú, vam treballar nit i dia, mentre us anunciàvem l'evangeli de Déu.

 Per part nostra, donem contínuament gràcies a Déu, perquè quan vau rebre la paraula de Déu que us anunciàvem, la vau acollir no com a paraula humana, sinó com allò que és en realitat: paraula de Déu, que actua eficaçment en vosaltres, els qui creieu.



ACLAMACIÓ



De Pare, només en tenim un, que és el del cel; de Guia, només en teniu un, que és el Crist.



EVANGELI

LECTURA DE L'EVANGELI SEGONS SANT MATEU 23,1-12



En aquell temps, Jesús s'adreçà a la gent i als seus deixebles  i digué:

--Els mestres de la Llei i els fariseus s'han assegut a la càtedra de Moisès. Feu i observeu tot el que us diguin, però no actueu com ells, perquè diuen i no fan. Preparen càrregues pesades i insuportables i les posen a les espatlles dels altres, però ells no volen ni moure-les amb el dit. En tot actuen per fer-se veure de la gent: s'eixamplen les filactèries i s'allarguen les borles del mantell; els agrada d'ocupar el primer lloc als banquets i els primers seients a les sinagogues, i que la gent els saludi a les places i els doni el títol de "rabí", o sigui "mestre".

»Però vosaltres no us feu dir "rabí", perquè de mestre només en teniu un, i tots vosaltres sou germans;  ni doneu a ningú el nom de "pare" aquí a la terra, perquè de pare només en teniu un, que és el del cel;  ni us feu dir "guies", perquè de guia només en teniu un, que és el Crist. El més important d'entre vosaltres, que es faci el vostre servidor.  El qui s'enalteixi serà humiliat, però el qui s'humiliï serà enaltit.

.

.

.

No hay comentarios: