sábado, 8 de octubre de 2011

Diumenge XXVIII de durant l'any.





.

.

LECTURA PRIMERA

LECTURA DEL LLIBRE D'ISAÏES 25,6-10



En aquesta muntanya, el Senyor de l'univers prepararà per a tots els pobles un convit de plats gustosos i de vins rancis, de plats gustosos i suculents, de vins rancis clarificats. Farà desaparèixer en aquesta muntanya el vel de dol que cobreix tots els pobles, el sudari que amortalla les nacions; engolirà per sempre la Mort.

El Senyor eixugarà les llàgrimes de tots els homes i esborrarà l'oprobi del seu poble arreu de la terra. Ha parlat el Senyor. Aquell dia diran: Aquí teniu el nostre Déu, de qui esperàvem que ens salvaria: alegrem-nos i celebrem que ens hagi salvat, perquè amb tota certesa la mà del Senyor reposarà sobre aquesta muntanya.



SALM RESPPONSORIAL

SALM 22



VIURÉ SEMPRE A LA CASA DEL SENYOR.



El Senyor és el meu pastor, no em manca res,

Em fa descansar en prats deliciosos;

Em mena al repòs vora l'aigua,

I allí em retorna.

Em guia pels camins segurs

Per l'amor del seu nom.



Ni quan passo per barrancs tenebrosos

no tinc por de res,

Perquè us tinc vora meu;

La vostra vara de pastor

M'asserena i em conforta.



Davant meu pareu taula vós mateix

I els enemics ho veuen;

M'heu ungit el cap amb perfums,

Ompliu a vessar la meva copa.



Oh sí! La vostra bondat i el vostre amor

M'acompanyen tota la vida,

I viuré anys i més anys

A la casa del Senyor.



LECTURA SEGONA

LECTURA DE LA CARTA DE SANT PAU ALS CRISTIANS DE FILIPS 4,12-14.19-20



Germans, sé viure enmig de privacions i sé viure en l'abundància. Estic avesat a tot: a menjar molt i a patir gana, a viure en l'abundor i a passar necessitat. Em veig capaç de tot gràcies a aquell qui em fa fort. Tanmateix, heu fet bé de solidaritzar-vos amb la meva estretor.

El meu Déu satisfarà totes les vostres necessitats segons la mesura de la seva riquesa, donant-vos la glòria en Jesucrist. A Déu, Pare nostre, sigui donada la glòria pels segles dels segles. Amén.



ACLACIÓ



Que el Pare de nostre Senyor Jesucrist il·lumini els ulls del nostre cor perquè coneguem a quina esperança ens ah cridat.



EVANGELI

LECTURA DE L'EVANGELI SEGONS SANT MATEU 22,1-14



EN AQUELL Temps, Jesús es posà a parlar novament davant dels sacerdots i notables en paràboles. Els digué:

 --Amb el Regne del cel passa com amb un rei que celebrava el casament del seu fill. Va enviar els seus servents a cridar els convidats a les noces, però ells no hi volien anar. Llavors envià uns altres servents amb aquest encàrrec:

»--Ja tinc preparat el meu banquet: he fet matar els vedells i l'aviram, i tot és a punt. Veniu a les noces!

»Però ells no en feren cas i se'n van anar, l'un al seu camp, l'altre al seu negoci;  i els altres agafaren els servents, els van maltractar i els van matar.  El rei, indignat, envià les seves tropes per exterminar aquells assassins i incendiar-los la ciutat.  Llavors va dir als seus servents:

»--El banquet de noces és a punt, però els convidats no n'eren dignes;  aneu, doncs, a les cruïlles dels camins i convideu a les noces tothom que trobeu.

»Aquells servents van sortir als camins i van reunir tots els qui van trobar, bons i dolents; i la sala del banquet s'omplí de convidats.

»Aleshores el rei va entrar a veure els convidats i s'adonà que allí hi havia un home que no duia vestit de noces,  i li digué:

»--Amic, com és que has entrat aquí sense vestit de noces?

»Però ell va callar.  Llavors el rei digué als qui servien:

»--Lligueu-lo de mans i peus i llanceu-lo fora, a la tenebra; allà hi haurà els plors i el cruixit de dents. Perquè molts són cridats, però pocs són escollits.

.

.

.








No hay comentarios: