viernes, 21 de octubre de 2011

Diumenge XXX de durant l'any.



.

.

PRIMERA LECTURA

LECTURA DEL LLIBRE DEL EXODE 22, 20-26



 »No explotis ni oprimeixis l'immigrant, que també vosaltres vau ser immigrants al país d'Egipte.

 »No maltractis cap viuda ni cap orfe: si els maltractes i clamen a mi, jo escoltaré el seu clam  i, encès d'indignació, us faré morir a la guerra; llavors quedaran viudes les vostres dones, i orfes els vostres fills.

»Si prestes diners a algú del meu poble, al pobre que viu amb tu, no facis com els usurers: no li exigeixis interessos.

»Si et quedes com a penyora el mantell d'algú, torna-l'hi abans no es pongui el sol. És tot el que té per a abrigar-se. Amb què dormiria? Si clamava a mi, jo l'escoltaria, perquè sóc misericordiós.



SALM RESPONSORIAL

SALM 17



T'ESTIMO, SENYOR, FORÇA MEVA!



T'estimo, Senyor, força meva!

Senyor, ets roca i muralla que em deslliura;



Déu meu, penyal on m'emparo,

escut i baluard, força que em salva!

Clamo al Senyor, que és digne de ser lloat:

ell em salva dels enemics.



Viu el Senyor! Beneït sigui el meu penyal!

Sigui enaltit el Déu que em salva!

 «Ell dóna grans victòries al seu rei,

mostra l'amor que té al seu Ungit.



LECTURA SEGONA

LECTURA DE AL PRIMERA CARTA DE SANT PAU ALS CRISTIANS DE TESALÓNICA 1,5-10



Germans, Ja sabeu el que vam fer per vosaltres quan érem a Tessalònica. Però també vosaltres us heu fet imitadors meus i del Senyor, acollint la paraula enmig de moltes tribulacions, plens del goig de l'Esperit Sant. Així heu estat un model per a tots els creients de Macedònia i d'Acaia, ja que gràcies a vosaltres ha ressonat la paraula del Senyor. I no solament a Macedònia i Acaia, sinó que la fama de la vostra fe en Déu ha arribat a tot arreu, de manera que no cal que en diguem res més. Tots ells expliquen com va ser la nostra arribada entre vosaltres i com us apartàreu dels ídols i us convertíreu a Déu, per adorar només el Déu viu i veritable i esperar del cel Jesús, el seu Fill, que ell ressuscità d'entre els morts i que ens alliberarà del càstig en el judici que ha de venir.



ACLAMACIÓ



Qui m'estima, farà cas de les meves paraules; el meu Pare l'estima i vindrem a fer estada en ell.



EVANGELI

LECTURA DE L'EVANGELI SEGONS SANT MATEU 22,34-40



Enn aquell temps, quan els fariseus van saber que Jesús havia fet callar els saduceus, es reuniren tots junts, i un d'ells, que era mestre de la Llei, per provar-lo li va fer aquesta pregunta:

 --Mestre, quin és el manament més gran de la Llei?

Jesús li digué:

-- Estima el Senyor, el teu Déu, amb tot el cor, amb tota l'ànima i amb tot el pensament. Aquest manament és el més gran i el primer. El segon li és semblant: Estima els altres com a tu mateix. Tots els manaments de la Llei i dels Profetes es fonamenten en aquests dos.

.

.






No hay comentarios: