jueves, 26 de mayo de 2011

Diumenge VI de Pasqua.






LECTURA PRIMERA

LECTURA DELS FETS DELS APÒSTOLS, 8,5-8.14-17

En aquells dies,Felip baixà a una ciutat de Samaria i els predicava el Messies. 6 Unànimement la gent estava atenta al que deia Felip, ja que sentien contar i veien els prodigis que feia: els esperits malignes sortien de molts posseïts cridant i xisclant, i molts paralítics i coixos recobraren la salut. Hi hagué, doncs, una gran alegria en aquella ciutat.

Quan els apòstols que eren a Jerusalem van saber que Samaria havia acollit la paraula de Déu, els enviaren Pere i Joan. Ells hi anaren i van pregar pels samaritans perquè rebessin l'Esperit Sant. Fins aleshores no havia baixat sobre cap d'ells; tan sols havien estat batejats en el nom de Jesús, el Senyor. Pere i Joan els van imposar les mans i ells reberen l'Esperit Sant.



SALM RESPONSORIAL

SALM 65

ACLAMA DÉU, TOTA LA TERRA.


Aclama Déu, tota la terra.
Canteu la glòria del seu nom,
canteu la seva fama gloriosa.
Digueu a Déu:
«Que en són, d'admirables, les teves obres!


Tota la terra es prosterna al teu davant
i canta per a tu, canta al teu nom.» Pausa
Veniu a contemplar les gestes de Déu.
Que n'és, d'admirable, el que fa amb els homes!

Convertí la mar en terra ferma,
passaren el riu a peu eixut.
Celebrem, doncs, la seva gesta!
Ell governa sempre amb el seu poder,

Veniu, escolteu-me,
i us contaré el que ha fet per mi.
Beneït sigui Déu:
no ha refusat la meva súplica
ni m'ha negat el seu amor.


LECTURA SEGONA

LECTURA DE LA PRIMERA CARTA DE SANT PERE, 4,13-16

Germans, alegreu-vos de poder compartir els sofriments del Crist, i així el dia que es revelarà la seva glòria estareu plens de joia i alegria. I si ara rebeu insults perquè porteu el nom de Crist, feliços de vosaltres! L'Esperit de la glòria, que és l'Esperit de Déu, reposa damunt vostre. Que ningú de vosaltres no hagi de sofrir per homicida, lladre o malfactor, o per posar-se en els afers d'altre. Però si algú ha de sofrir pel fet de ser cristià, que no se n'avergonyeixi, sinó que glorifiqui Déu perquè pot portar aquest nom.


ACLAMACIÓ

No us deixaré orfes, diu el Senyor; me'n vaig, però tornaré, i el vostre cor s'alegrarà.



EVANGELI

LECTURA DE L'EVANGELI SEGONS SANT JOAN, 17,1-11a


En aquells temps, Jesús alçà els ulls al cel i pregà dient:

--Pare, ha arribat l'hora. Glorifica el teu Fill, perquè el teu Fill et glorifiqui, ja que li has concedit poder sobre tot home, perquè doni vida eterna a tots els qui li has confiat. I la vida eterna és que et coneguin a tu, l'únic Déu veritable, i aquell que tu has enviat, Jesucrist. Jo t'he glorificat a la terra, duent a terme l'obra que m'havies encomanat; ara glorifica'm tu, Pare, al teu costat, amb la glòria que jo tenia vora teu abans que el món existís.

»He fet conèixer el teu nom als qui tu has pres del món i m'has donat; eren teus i tu me'ls has donat, i ells han guardat la teva paraula. Ara saben que tot el que m'has donat ho he rebut de tu, perquè jo els he confiat les paraules que tu m'has confiat. Ells les han acollides i han reconegut realment que jo he sortit de tu, i han cregut que tu m'has enviat.

»Jo prego per ells; no prego pel món, sinó pels qui tu m'has donat, perquè són teus. Tot allò que és meu és teu, i allò que és teu és meu. En ells s'ha manifestat la meva glòria. Jo no em quedo més al món. Però ells s'hi queden, mentre que jo vinc a tu.

 










No hay comentarios: