viernes, 20 de abril de 2012

L'evangeli de la setmana, 23 - 29 d'abril.

.

.

Dilluns, 23 d'abril '12

Sant Jordi, màrtir, patró de Catalunya





LECTURA PRIMERA

LECTURA DE L'APOCALIPSI DE SANT JOAN 12,10-12



Jo, Joan vaig sentir al cel una veu forta que proclamava:

--Ara és l'hora de la salvació,

del poder i del regnat del nostre Déu,

i el seu Messies ja governa,

perquè l'acusador dels nostres germans,

el qui els acusava nit i dia

davant el nostre Déu,

ha estat expulsat.

Ells l'han vençut

per la sang de l'Anyell

i pel testimoniatge del seu martiri,

ja que no van estimar tant la vida

que els fes por la mort.

Alegreu-vos-en, cel

i tots els qui hi habiteu!



SALM RESPONSORIAL

SALM 33



EL SENYOR M'HA ESCOLTAT, RES NO M'ESPANTA.



Beneiré el Senyor en tot moment,

tindré sempre als llavis la seva lloança.

La meva ànima es gloria en el Senyor;

se n'alegraran els humils quan ho sentin.



Tots amb mi glorifiqueu el Senyor,

exalcem plegats el seu nom.

He cercat el Senyor i ell m'ha respost,

m'ha alliberat de l'angoixa que tenia.



Alceu vers ell la mirada i sereu radiants,

i no haureu d'abaixar els ulls, avergonyits.

El Senyor escolta el pobre que l'invoca,

i el salva de tots els perills.



Acampa l'àngel del Senyor

entorn dels seus fidels per protegir-los.

Tasteu i veureu que n'és, de bo, el Senyor;

feliç l'home que s'hi refugia!



LECTURA SEGONA

LECTURA DE AL PRIMERA CARTA DE SANT JOAN 5,1-5



Estimats, tothom qui creu que Jesús és el Messies, ha nascut de Déu, i qui estima Déu que l'ha engendrat, també estima els altres que Déu ha engendrat. Quan estimem Déu i complim els seus manaments, llavors coneixem que estimem els fills de Déu,  ja que estimar Déu vol dir guardar els seus manaments. I els seus manaments no són feixucs,  perquè els qui han nascut de Déu vencen el món. La victòria que ha vençut el món és la nostra fe. Però, ¿qui venç el món sinó el qui creu que Jesús és el Fill de Déu?



ACLAMACIÓ



Manteniu-vos en l'amor qu eus tinc, diu el Senyor; qui està en mi i jo en ell dóna molt de fruit.



EVANGELI

LECTURA DE L'EVANGELI SEGONS SANT JOAN 15,1-8



En aquell temps, Jesús digué als seus deixebles: »Jo sóc el cep veritable i el meu Pare és el vinyater. Les sarments que no donen fruit, el Pare les talla, però les que donen fruit, les neteja perquè encara en donin més. Vosaltres ja sou nets gràcies al missatge que us he anunciat. Estigueu en mi, i jo estaré en vosaltres. Així com les sarments, si no estan en el cep, no poden donar fruit, tampoc vosaltres no en podeu donar si no esteu en mi. Jo sóc el cep i vosaltres les sarments. Aquell qui està en mi i jo en ell, dóna molt de fruit, perquè sense mi no podeu fer res. Si algú se separa de mi, és llençat fora i s'asseca com les sarments. Les sarments, un cop seques, les recullen i les tiren al foc, i cremen. Si esteu en mi i les meves paraules resten en vosaltres, podreu demanar tot el que voldreu, i ho tindreu. La glòria del meu Pare és que doneu molt de fruit i sigueu deixebles meus.



Dimarts, 24 d'abril '12

Joan 6,30-35



En aquell temps, la gent digué a Jesús :

--I tu, quin senyal prodigiós realitzes, perquè el vegem i et creguem? Què pots fer? Els nostres pares van menjar el mannà en el desert, tal com diu l'Escriptura: Els donà pa del cel per aliment.

Llavors Jesús els respongué:

--Us ho ben asseguro: no és Moisès qui us ha donat el pa del cel; és el meu Pare qui us dóna l'autèntic pa del cel. 33 El pa de Déu és el que baixa del cel i dóna vida al món.

Ells li demanen:

--Senyor, dóna'ns sempre pa d'aquest.

Jesús els diu:

--Jo sóc el pa de vida: qui ve a mi no passarà fam i qui creu en mi no tindrà mai set.



Dimecres, 25 d'abril '12

Marc 16,15-20



En aquell temps, Jesús s'aparegué als onze i els digué:

--Aneu per tot el món i anuncieu la bona nova de l'evangeli a tota la humanitat. Els qui creuran i seran batejats se salvaran, però els qui no creuran es condemnaran. Els senyals que acompanyaran els qui hauran cregut seran aquests: en nom meu trauran dimonis, parlaran llenguatges que no coneixien, agafaran serps amb les mans i, si beuen alguna metzina, no els farà cap mal; imposaran les mans als malalts, i es posaran bons.

Jesús, el Senyor, després de parlar-los, fou endut al cel i s'assegué a la dreta de Déu. Ells se n'anaren a predicar pertot arreu. El Senyor hi cooperava, i confirmava la predicació de la paraula amb els senyals prodigiosos que l'acompanyaven.



Dijous, 26 d'abril '12

Mateo 5,13-16



En aquell temps, Jesús digué als seus deixebles: »Vosaltres sou la sal de la terra. Si la sal perd el gust, amb què la tornaran salada? Ja no és bona per a res, sinó per a llençar-la fora i que la gent la trepitgi.

»Vosaltres sou la llum del món. No es pot amagar un poble posat dalt d'una muntanya, i ningú no encén una llàntia per posar-la sota una mesura, sinó en el portallànties, perquè faci llum a tots els qui són a la casa. Que brilli igualment la vostra llum davant la gent; així veuran les vostres bones obres i glorificaran el vostre Pare del cel.



Divendres, 27 d'abril '12

La Mare de Déu de Montserrat, patrona de Catalunya





LECTURA PRIMERA

LECTURA DELS FETS DELS APÒSTOLS 1,12-14



Després de veure com Jesús era endut al cel, els apòstols se'n tornaren a Jerusalem des de la muntanya anomenada de les Oliveres, que és a prop de la ciutat, a la distància que és permès de recórrer en dissabte. Van entrar-hi i van pujar a la sala de la casa on es reunien. Eren Pere, Joan, Jaume, Andreu, Felip, Tomàs, Bartomeu, Mateu, Jaume, fill d'Alfeu, Simó el Zelós, i Judes, fill de Jaume. Tots ells eren constants i unànimes en la pregària, juntament amb algunes dones, amb Maria, la mare de Jesús, i amb els germans d'ell.



SALM RESPONSORIAL

SALM 86



EL SENYOR TÉ EL PALAU A LA MUNTANYA SANTA.



El Senyor té el palau a la muntanya santa

 i estima més els portals de Sió

que totes les viles de Jacob.



Ell diu de tu, ciutat de Déu,

oracles gloriosos:

«Compto Egipte i Babilònia

entre els pobles que em coneixen.

A Filistea, a Tir i a Etiòpia

els dic: fills de Sió.»



Diran de Sió:

«L'Altíssim mateix l'ha fundada.»

El Senyor escriu en el registre dels pobles:

«Fills de Sió.»

I exclamen cantors i dansaires:

«De tu brollen, Sió, les meves fonts!»



LECTURA SEGONA

LECTURA DE LA CARTA DE SANT PAU ALS CRISTIANS D'EFES 1,3-6.11-12



Beneït sigui el Déu i Pare

de nostre Senyor Jesucrist,

que ens ha beneït en Crist

amb tota mena de benediccions

espirituals dalt al cel.

Ens escollí en ell

abans de crear el món,

perquè fóssim sants,

irreprensibles als seus ulls.

Per amor ens destinà

a ser fills seus per Jesucrist,

segons la seva benèvola decisió,

que dóna glòria i lloança a la gràcia

que ens ha concedit en el seu Estimat.

En ell, per la seva sang,

hem obtingut la redempció,

el perdó dels nostres pecats.

La riquesa de la gràcia de Déu

s'ha desbordat en nosaltres.

Ell ens ha concedit tota aquesta saviesa

i penetració que tenim.

Ens ha fet conèixer

el seu designi secret,

la decisió benèvola que havia pres

per executar-la

en la plenitud dels temps:

ha volgut unir en el Crist

totes les coses,

tant les del cel com les de la terra.

En Crist hem rebut

la nostra part en l'herència;

ens hi havia destinat el designi

d'aquell qui tot ho duu a terme

d'acord amb la decisió

de la seva voluntat.

Volia que fóssim

lloança de la seva glòria,

nosaltres que des del principi

tenim posada en Crist la nostra esperança.



ACLAMACIÓ



Vós sou la glòria de Jerusalem, l'orgull d'israel, l'honor del nostre poble.



EVANGELI

LECTURA DE L'EVANGELI SEGONS SANT LLUC 1,39-47



Per aquells dies, Maria se n'anà de pressa a la Muntanya, en un poble de Judea, 40 va entrar a casa de Zacaries i saludà Elisabet. Tan bon punt Elisabet va sentir la salutació de Maria, l'infant va saltar dins les seves entranyes, i Elisabet quedà plena de l'Esperit Sant. Llavors cridà amb totes les forces:

--Ets beneïda entre totes les dones i és beneït el fruit de les teves entranyes! Qui sóc jo perquè la mare del meu Senyor em vingui a visitar? Tan bon punt he sentit la teva salutació, l'infant ha saltat de joia dins les meves entranyes. Feliç tu que has cregut: allò que el Senyor t'ha anunciat es complirà!

Càntic de Maria

Maria digué:

--La meva ànima magnifica el Senyor,

el meu esperit celebra

Déu que em salva.



Dissabte, 28 d'abril '12

Joan 6,60-69



En aquell temps, molts dels seus deixebles, després de sentir-lo, van dir:

--Aquest llenguatge és molt dur. ¿Qui és capaç d'acceptar-lo?

Jesús, sabent que els seus deixebles murmuraven de tot això, els digué:

--Això us escandalitza? Doncs què direu quan veureu el Fill de l'home pujant on era abans? És l'Esperit qui dóna vida; la carn no serveix de res. Les paraules que jo us he dit són Esperit i són vida. Però entre vosaltres n'hi ha alguns que no creuen.

Des del principi, Jesús sabia qui eren els qui no creien i qui l'havia de trair. I afegí:

--Per això us he dit que ningú no pot venir a mi si no li ho concedeix el Pare.

Des d'aquell moment, molts dels seus deixebles es van fer enrere i ja no anaven més amb ell. Llavors Jesús digué als Dotze:

--¿També vosaltres em voleu deixar?

Simó Pere li respongué:

--Senyor, a qui aniríem? Tu tens paraules de vida eterna, i nosaltres creiem i sabem que tu ets el Sant de Déu.



Diumenge IV de Pasqua. 29 d'abril '12

Joan 10,11-18



En aquell temps, Jesús parlà així:  »Jo sóc el bon pastor. El bon pastor dóna la vida per les seves ovelles. El qui va a jornal, el qui no és pastor ni amo de les ovelles, quan veu venir el llop les abandona i fuig; llavors el llop se n'apodera i les dispersa. És que ell va a jornal i tant se li'n dóna de les ovelles.

»Jo sóc el bon pastor: conec les meves ovelles, i elles em coneixen a mi, tal com el Pare em coneix, i jo conec el Pare. A més, jo dono la vida per les ovelles. Encara tinc altres ovelles que no són d'aquest ramat, i també les he de guiar. Elles escoltaran la meva veu, i hi haurà un sol ramat i un sol pastor.

»El Pare m'estima, perquè dono la vida i després la recobro. Ningú no me la pren, sóc jo qui la dono lliurement. Tinc poder de donar-la i tinc poder de recobrar-la; aquest és el manament que he rebut del meu Pare.

.

.










No hay comentarios: