sábado, 28 de abril de 2012

Diumenge IV de Pasqua.


.

.

LECTURA PRIMERA

LECTURA DELS FETS DELS APÒSTOLS 4,8-12



En aquell dies, Pere, ple de l'Esperit Sant, els digué:

--Dirigents del poble i notables: ja que avui ens interrogueu pel bé fet a un malalt, preguntant-nos en nom de qui ha estat guarit, sapigueu, vosaltres i tot el poble d'Israel, que a aquest home el teniu sa davant vostre gràcies al nom de Jesucrist, el Natzarè, que vosaltres vau crucificar, però a qui Déu ha ressuscitat d'entre els morts. Ell és la pedra menyspreada per vosaltres, els constructors, i que ara és la pedra principal. La salvació no es troba en ningú més, perquè, sota el cel, Déu no ha donat als homes cap altre nom que pugui salvar-nos.



SALM RESPONSORIAL

SALM 117



LA PEDRA QUE REBUTJAVEN ELS CONSTRUCTORS ARA CORONA L'EDIFICI.



Enaltiu el Senyor: que n'és, de bo!

Perdura eternament el seu amor.

Més val emparar-se en el Senyor

que posar confiança en els homes.

Més val emparar-se en el Senyor

que fiar-se dels poderosos.



Gràcies perquè vós m'he escoltat

I heu vingut a salvar-me.

La pedra rebutjada pels constructors,

ara és la pedra principal.

És el Senyor qui ho ha fet,

i els nostres ulls se'n meravellen.



Beneït el qui ve en nom del Senyor.

Us beneïm des de la casa del Senyor.

Tu ets el meu Déu, et dono gràcies;

t'exalço, Déu meu!

Enaltiu el Senyor: que n'és, de bo!

Perdura eternament el seu amor.



LECTURA SEGONA

LECTURA DE AL PRIMERA CARTA DE SANT JOAN 3,1-2



Estimats,  mireu quina prova d'amor ens ha donat el Pare: Déu ens anomena fills seus, i ho som! Però el món no ens reconeix, perquè no l'ha reconegut a ell. Estimats, ara som fills de Déu, però encara no s'ha manifestat allò que serem. Sabem que, quan es manifestarà, serem semblants a ell, perquè el veurem tal com és.





ACLAMACIÓ



Jo sóc el bon pastor, diu el Senyor; jo reconec les meves ovelles, i elles em reconeixen a mi.



EVANGELI

LECTURA DE L'EVANGELI SEGONS SANT JOAN 10,11-18



En aquell temps, Jesús parlà així:  »Jo sóc el bon pastor. El bon pastor dóna la vida per les seves ovelles. El qui va a jornal, el qui no és pastor ni amo de les ovelles, quan veu venir el llop les abandona i fuig; llavors el llop se n'apodera i les dispersa. És que ell va a jornal i tant se li'n dóna de les ovelles.

»Jo sóc el bon pastor: conec les meves ovelles, i elles em coneixen a mi, tal com el Pare em coneix, i jo conec el Pare. A més, jo dono la vida per les ovelles. Encara tinc altres ovelles que no són d'aquest ramat, i també les he de guiar. Elles escoltaran la meva veu, i hi haurà un sol ramat i un sol pastor.

»El Pare m'estima, perquè dono la vida i després la recobro. Ningú no me la pren, sóc jo qui la dono lliurement. Tinc poder de donar-la i tinc poder de recobrar-la; aquest és el manament que he rebut del meu Pare.

.

.


No hay comentarios: