sábado, 5 de noviembre de 2011

Diumenge XXXII de durant l'any





.

.

LECTURA PRIMERA



LECTURA DEL LLIBRE DE LA SAVIESA 6,12-16



La Saviesa brilla i mai no es marceix, es deixa veure fàcilment del qui l'estima, es deixa trobar del qui la cerca. Aviat es fa conèixer al qui la desitja. Qui matina per trobar-la no s'haurà de cansar gaire: la trobarà asseguda a la seva porta. És prudència consumada sentir passió per ella, i el qui es desviu per tenir-la, viu aviat sense neguits, perquè la Saviesa ronda buscant els qui són dignes d'ella, se'ls apareix amablement pel camí, els surt al pas en cada pensament.



SALM RESPONSORIAL



SALM 62



TOT JO TINC SET DE VÓS, SENYOR, DÉU MEU.

 Tu ets el meu Déu, Senyor; a l'alba et cerco.

Tot jo tinc set de tu,

per tu es desviu el meu cor

en terra eixuta, assedegada, sense aigua.



Jo et contemplava al santuari

quan et veia gloriós i poderós.

L'amor que em tens és millor que la vida;

per això els meus llavis et lloaran.



Que tota la vida et pugui beneir

i alçar les mans lloant el teu nom.

Saciat del bo i millor,

et lloaré amb el goig als llavis.



Quan des del llit et recordo,

passo les nits pensant en tu,

perquè tu m'has ajudat,

i sóc feliç sota les teves ales.



LECTURA SEGONA



LECTURA DE AL PRIMERA CARTA DE SANT PAU ALS CRISTIANS DE TESALÒNICA 4,13-18



 Germans, volem que sapigueu què serà dels qui han mort, perquè no us entristiu com fan els altres, els qui no tenen esperança. Tal com creiem que Jesús morí i ressuscità, també creiem que Déu s'endurà amb Jesús els qui han mort en ell. D'acord amb l'ensenyament del Senyor, us diem que nosaltres, si encara quedàvem amb vida quan ell vindrà, no passarem pas al davant dels qui hauran mort; perquè a un senyal de comandament, al crit d'un arcàngel i al so de la trompeta de Déu, el Senyor mateix baixarà del cel, i els qui han mort en Crist ressuscitaran primer. Llavors els qui de nosaltres quedem amb vida serem enduts juntament amb ells en els núvols, i pels aires anirem a l'encontre del Senyor. I així estarem amb ell per sempre. Consoleu-vos, doncs, els uns als altres amb aquests ensenyaments.



ACLAMACIÓ

Vetlleu, estigueu a punt, que el Fill de l'home vindrà a l'hora menys pensada.



EVANGELI



LECTURA DE L'EVANGELI SEGONS SANT MATEU 25,1-13



En aquell temps, Jesús digué als seus deixebles aquesta paraula:

»Amb el Regne del cel passarà com amb deu noies que van prendre les seves torxes per sortir a rebre l'espòs. N'hi havia cinc que no tenien seny i cinc que eren assenyades. Les que no tenien seny van prendre les seves torxes, però no es van endur oli. En canvi, les assenyades es van endur ampolles amb oli juntament amb les torxes.

 »Com que l'espòs tardava, els vingué son a totes i es van adormir. A mitjanit es va sentir un clam:

»--L'espòs és aquí. Sortiu a rebre'l!

»Llavors totes aquelles noies es van despertar i començaren a preparar les seves torxes. Les noies sense seny van dir a les assenyades:

»--Doneu-nos oli del vostre, que les nostres torxes s'apaguen.

»Les assenyades respongueren:

»--Potser no n'hi hauria prou per a nosaltres i per a vosaltres; val més que aneu als qui en venen i us en compreu.

»Mentre anaven a comprar-ne, va arribar l'espòs, i les qui estaven a punt entraren amb ell a les noces. I la porta quedà tancada.

»Finalment arribaren també les altres noies i deien:

»--Senyor, Senyor, obre'ns!

»Però ell va respondre:

»--Us asseguro que no us conec.

 »Vetlleu, doncs, perquè no sabeu ni el dia ni l'hora.

.

.




No hay comentarios: