miércoles, 24 de agosto de 2011

Diumenge XXII de durant l'any


.
.




DIUMENGE XXII DE DURANT L’ANY



LECTURA PRIMERA

LECTURA DEL LLIBRE DE JEREMÍES 20,7-9



Senyor, m'has seduït

i m'he deixat seduir;

has volgut forçar-me

i te n'has sortit.

He estat la riota de tothom,

tot el dia es burlen de mi.

Sempre que parlo,

haig de cridar i anunciar:

«Violència, destrucció!»

M'has adreçat la teva paraula,

i tot el dia m'insulten i m'ultratgen.

Si em dic: «No hi pensaré més,

no anunciaré la paraula

en el seu nom»,

llavors ella es torna dintre meu

com un foc devorador

tancat en el meu cos:

he provat d'apagar-lo i no he pogut.



SALM RESPONSORIAL

SALM 62



TOT JO TINC SET DE VOS, SENYOR, DÉU MEU.



Tu ets el meu Déu, Senyor; a l'alba et cerco.

Tot jo tinc set de tu,

per tu es desviu el meu cor

en terra eixuta, assedegada, sense aigua.



Jo et contemplava al santuari

quan et veia gloriós i poderós.

L'amor que em tens és millor que la vida;

per això els meus llavis et lloaran.



Que tota la vida et pugui beneir

i alçar les mans lloant el teu nom.

Saciat del bo i millor,

et lloaré amb el goig als llavis.



Perquè tu m'has ajudat,

i sóc feliç sota les teves ales.

La meva ànima s'ha enamorat de tu,

em sosté la teva mà.



LECTURA SEGONA

LECTURA DE LA CARTA DE SANT PAU ALS CRISTIANS DE ROMA 12,1-2



Germans, per la misericòrdia que Déu ens té, us exhorto a oferir-vos vosaltres mateixos com una víctima viva, santa i agradable a Déu: aquest ha de ser el vostre culte veritable. No us emmotlleu al món present; deixeu-vos transformar i renoveu el vostre interior, perquè pugueu reconèixer quina és la voluntat de Déu, allò que és bo, agradable a ell i perfecte.



ACLAMACIÓ



Que el Pare de nostre Senyor Jesucrist il·lumine els ulls del nostre cor perqué coneguem a quina esperança ens ha cridat.



EVANGELI

LECTURA DE L’EVANGELI SEGONS SANT MATEU 16,21-27



En aquell temps, Jesús començà a explicar als deixebles que calia que anés a Jerusalem i que patís molt de part dels notables, els grans sacerdots i els mestres de la Llei, i que havia de ser mort i de ressuscitar el tercer dia.

Llavors Pere, prenent-lo a part, es posà a renyar-lo dient:

--Déu te'n guard, Senyor! A tu això no et passarà.

Però Jesús es girà i digué a Pere:

--Vés-te'n d'aquí, Satanàs! Em vols fer caure, perquè no veus les coses com Déu, sinó com els homes.

Aleshores Jesús digué als seus deixebles:

--Si algú vol venir amb mi, que es negui a ell mateix, que prengui la seva creu i que em segueixi. Qui vulgui salvar la seva vida, la perdrà, però el qui la perdi per mi, la trobarà. Què en trauria l'home de guanyar tot el món si perdia la vida? Què no donaria l'home a canvi de la seva vida? Perquè el Fill de l'home ha de venir amb els seus àngels en la glòria del seu Pare, i llavors pagarà a cadascú segons les seves obres.
.
.

  



No hay comentarios: