miércoles, 10 de agosto de 2011

Diumenge XX de durant l'any.

.
.




LECTURA PRIMERA

LECTURA DEL LLIBRE D'ISAÏES, 56,1.6-7



Això us diu el Senyor:
«Respecteu el que és just,
obreu el bé:
la meva salvació és a punt d'arribar,
és a punt de revelar-se
el meu triomf.
»I als estrangers
que s'han unit a mi, el Senyor,
per adorar-me i estimar el meu nom
i ser els meus servidors,
que guarden el repòs del dissabte
i es mantenen fidels
a la meva aliança,
 jo els faré entrar
a la meva muntanya santa,
i prendran part en les festes
dins la meva casa d'oració.
Acceptaré en el meu altar
els seus holocaustos i sacrificis,
perquè el meu temple serà anomenat
"casa d'oració
per a tots els pobles".»

SALM RESPONSORIAL
SALM 66

QUE ET LLOÏN LES NACIONS, DÉU NOSTRE,  QUE ET LLOÏN TOTS ELS POBLES ALHORA!

Que Déu s'apiadi de nosaltres i ens beneeixi,
que ens faci veure la claror de la seva mirada. Pausa
La terra coneixerà els teus designis
i tots els pobles veuran la salvació.

Que s'alegrin els pobles i cridin de goig:
tu governes les nacions amb justícia
i guies els pobles de la terra. Pausa

Que et lloïn les nacions, Déu nostre,
que et lloïn tots els pobles alhora!
Que Déu ens beneeixi
i que el venerin d'un cap a l'altre de la terra!

LECTURA SEGONA
LECTURA DE LA CARTA DE SANT PAU ALS CRISTIANS DE ROMA, 11,13-15.29-23

Germans:  Ara us parlo a vosaltres, els d'origen pagà, i us dic: com a apòstol dels pagans, faig honor al meu ministeri, mirant d'engelosir els del meu llinatge i així salvar-ne alguns. 15 Si del fet d'haver quedat ells apartats ha vingut la reconciliació al món, ¿no serà la seva entrada un pas de mort a vida?
Els dons i la crida de Déu són irrevocables. En altre temps, vosaltres vau desobeir Déu, però ara, ja que ells han estat desobedients, vosaltres heu rebut la misericòrdia divina. Igualment, ara ells han desobeït Déu, però vosaltres heu rebut la seva misericòrdia, a fi que ells també la rebin. Déu havia deixat tots els homes captius de la desobediència, per compadir-se finalment de tots.

ACLAMACIÓ
Jesús predicava la Bona Nova del Regne, i guaria en el poble tota malaltia.

EVANGELI
LECTURA DE L'EVANGELI SEGONS SANT MATEU, 15,21-28

En aquell temps, Jesús se'n va anar d'allí i es retirà a la regió de Tir i Sidó. Una dona cananea, que era d'aquell territori, vingué a trobar-lo i es posà a cridar:
--Senyor, Fill de David, tingues pietat de mi. La meva filla està endimoniada i sofreix molt.
Jesús no li va tornar contesta. Els seus deixebles es van acostar i li demanaven:
--Fes-la marxar: no fa més que cridar darrere nostre.
Jesús els digué:
--Únicament he estat enviat a les ovelles perdudes d'Israel.
Però la dona vingué a prosternar-se davant d'ell i li deia:
--Senyor, ajuda'm!
Jesús contestà:
--No està bé de prendre el pa dels fills i tirar-lo als gossets.
Ella digué:
--És veritat, Senyor, però també els gossets mengen les engrunes que cauen de la taula dels seus amos.
Llavors Jesús li respongué:
--Dona, és gran la teva fe! Que es faci tal com tu vols.
I des d'aquell mateix moment es posà bona la seva filla.
.
.
.







No hay comentarios: