miércoles, 17 de agosto de 2011

Diumenge XXI de durant l'any.

..
.
.



LECTURA PRIMERA

LECTURA DEL LLIBRE D’ISAÏES, 22,19-23



El senyor diu a Sobnà, cap del palau del rei:

Jo et faré caure de la peanya,

el teu senyor et derrocarà

del pedestal.

Aquell dia cridaré el meu servent,

Eliaquim, fill d'Hilquiahu,

el revestiré amb la teva túnica,

el cenyiré amb la teva faixa

i li confiaré el poder

que tu ara posseeixes.

Serà un pare

per als habitants de Jerusalem

i per a la gent de Judà.

Li posaré damunt l'espatlla

la clau del palau de David.

Quan ell obri, ningú no tancarà;

quan ell tanqui, ningú no obrirà.

El clavaré

com una estaca en un lloc ferm,

i serà un motiu de glòria

per a la família del seu pare."



SALM RESPONSORIAL

SALM 137



EL VOSTRE AMOR PERDURA SEMPRE. ACABEU LA VOSTRA OBRA,  SENYOR.



T'enalteixo amb tot el cor, Senyor,

et vull cantar a la presència dels àngels.

Em prosterno davant el santuari.



I enalteixo el teu nom,

perquè estimes i ets fidel:

Quan jo t'invocava, m'has escoltat,

has enfortit la meva ànima.



El Senyor és excels, però es mira els humils,

mentre que coneix els altius de lluny estant.»

El teu amor perdura sempre, Senyor!

No abandonis l'obra de les teves mans!



LECTURA SEGONA

LECTURA DE LA CARTA DE SANT PAU ALS CRISTIANS DE ROMA, 11,33-36



 Oh profunditat de la riquesa,

de la saviesa

i del coneixement de Déu!

Que en són, d'insondables,

els seus judicis,

i d'impenetrables, els seus camins!

Qui pot conèixer

el pensament del Senyor?

Qui ha estat el seu conseller?

Qui li ha deixat mai res,

que ell li ho hagi de tornar?

Tot ve d'ell, passa per ell

i va cap a ell.

Glòria a ell per sempre. Amén.



ACLAMACIÓ



Tu ets Pere. Sobre aquesta pedra jo edificaré la meva Església i les portes del Reialme de la Mort no li podràn resistir.



EVANGELI

LECTURA DE L’EVANGELI SEGONS SANT MATEU, 16,13-20



En aquell temps, Jesús va arribar a la regió de Cesarea de Filip, i preguntava als seus deixebles:

--Qui diu la gent que és el Fill de l'home?

Ells respongueren:

--Uns diuen que és Joan Baptista; d'altres, Elies; d'altres, Jeremies o algun dels profetes.

Ell els pregunta:

--I vosaltres, qui dieu que sóc?

Simó Pere li respongué:

--Tu ets el Messies, el Fill del Déu viu.

Llavors Jesús li va dir:

--Feliç de tu, Simó, fill de Jonàs: això no t'ho han revelat els homes, sinó el meu Pare del cel! I jo et dic que tu ets Pere, i sobre aquesta pedra edificaré la meva Església, i les forces del reialme de la mort no la podran dominar. Et donaré les claus del Regne del cel; tot allò que lliguis a la terra quedarà lligat al cel, i tot allò que deslliguis a la terra quedarà deslligat al cel.

Després va manar als seus deixebles que no diguessin a ningú que ell era el Messies.








No hay comentarios: