miércoles, 22 de junio de 2011

Solemnitat del Cos i la Sang de Crist.





LECTURA PRIMERA
LECTURA DEL LLIBRE DEL DEUTERONOMI, 8,2-3.14-16

Moisès digué al poble: Recorda't de tot el camí que el Senyor, el teu Déu, t'ha fet recórrer pel desert des de fa quaranta anys. T'ha afligit i t'ha posat a prova per conèixer les inclinacions del teu cor i veure si observaries o no els seus manaments. T'ha afligit fent-te passar fam, però després t'ha alimentat amb el mannà, que ni tu ni els teus pares no coneixíeu. Volia que reconeguessis que l'home no viu només de pa; viu de tota paraula que surt de la boca del Senyor.
Mira llavors que no s'enorgulleixi el teu cor i t'oblidis del Senyor, el teu Déu, que t'ha fet sortir del país d'Egipte, la terra on eres esclau. Ell t'ha conduït per aquest desert gran i terrible, infestat de serps verinoses i d'escorpins; en aquesta terra eixuta i sense aigua, ell ha fet brollar per a tu un doll d'aigua de la roca dura; en aquest mateix desert, ell t'ha alimentat amb el mannà, que els teus pares no coneixien.

SALM RESPONSORIAL
SALM 147

GLORIFICA EL SENYOR, JERUSALEM.

 Glorifica el Senyor, Jerusalem;

Sió, canta lloances al teu Déu,

que assegura les teves portes

i beneeix dintre teu els teus fills.



Manté la pau en el teu territori

i et sacia amb la flor del blat.

Envia ordres a la terra,

corre de pressa la seva paraula.



Anuncia la seva paraula als fills de Jacob,

als fills d'Israel, els seus decrets i decisions.

No ha obrat així amb cap altre poble,

no els ha fet conèixer les seves decisions.



LECTURA SEGONA
LECTURA DE LA PRIMERA CARTA DE SANT PAU ALS CRISTIANS DE CORINT, 10,16-17

Germans, la copa de la benedicció que nosaltres beneïm, ¿no és comunió amb la sang de Crist? El pa que partim, ¿no és comunió amb el cos de Crist?  El pa és un de sol, i per això nosaltres, ni que siguem molts, formem un sol cos, ja que tots participem d'aquest únic pa.

ACLAMACIÓ

Jo soc el pa viu, baixat del cel, diu el Senyor; qui menja aquest pa, viurà per sempre.



EVANGELI
LECTURA DE L’EVANGELI SEGONS SANT JOAN, 6,51-58

En aquell temps Jesús digué als jueus:  Jo sóc el pa viu que ha baixat del cel. Qui menja aquest pa, viurà per sempre. I el pa que jo donaré és la meva carn per a la vida del món. Llavors els jueus es posaren a discutir entre ells. Deien: --Com pot donar-nos aquest la seva carn per a menjar?

Jesús els respongué:

--Us ho ben asseguro: si no mengeu la carn del Fill de l'home i no beveu la seva sang, no teniu vida en vosaltres. Qui menja la meva carn i beu la meva sang, té vida eterna, i jo el ressuscitaré el darrer dia. La meva carn és veritable menjar i la meva sang és veritable beguda. Qui menja la meva carn i beu la meva sang, està en mi, i jo, en ell. A mi m'ha enviat el Pare que viu, i jo visc gràcies al Pare; igualment els qui em mengen a mi viuran gràcies a mi. Aquest és el pa que ha baixat del cel. No és com el que van menjar els vostres pares. Ells van morir, però els qui mengen aquest pa, viuran per sempre.


No hay comentarios: