miércoles, 29 de junio de 2011

Diumenge XIV de durant l'any.

.
.




PRIMERA LECTURA

LECTURA DEL LLIBRE DE ZARIES, 9,9-10



El Senyor diu:

Alegra't, ciutat de Sió,

crida de goig, Jerusalem!

Mira el teu rei que ve cap a tu,

just i victoriós;

arriba humilment, muntat en un ase,

en un pollí, un fill de somera.

Destruirà els carros de guerra

d'Efraïm

i la cavalleria de Jerusalem,

trencarà els arcs dels guerrers

i anunciarà la pau als pobles;

dominarà d'un mar a l'altre,

des del Gran Riu

fins a l'extrem del país.



SALM RESPONSORIAL

SALM, 144



BENEIRÉ EL VOSTRE NOM PER SEMPRE, DÉU MEU I REI MEU.



T'exalçaré, Déu meu i rei meu,

beneiré el teu nom per sempre.

Et beneiré dia rere dia,

lloaré el teu nom per sempre més.



El Senyor és compassiu i benigne,

lent per al càstig, gran en l'amor.

El Senyor és bo per a tothom,

estima entranyablement tot el que ell ha creat.



Que t'enalteixin les teves criatures,

que et beneeixin, Senyor, els teus fidels;

que proclamin la glòria del teu regne

i parlin de la teva potència;



Totes les paraules del Senyor són fidels,

les seves obres són obres d'amor.

El Senyor sosté els qui estan a punt de caure;

els qui han ensopegat, ell els redreça.



LECTURA SEGONA

LECRTURA DE LA CARTA DE SANT PAU ALS CRISTIANS DE ROMA, 8,9.11-13



Germans,

vosaltres no viviu d'acord amb els desigs terrenals, sinó d'acord amb l'Esperit, perquè l'Esperit de Déu habita en vosaltres, i si algú de vosaltres no tingués l'Esperit de Crist, no seria de Crist.



I si habita en vosaltres l'Esperit d'aquell qui va ressuscitar Jesús d'entre els morts, també, gràcies al seu Esperit que habita en vosaltres, aquell qui va ressuscitar el Crist d'entre els morts donarà la vida als vostres cossos mortals.
Així, doncs, germans, nosaltres tenim un deute, però no amb els desigs terrenals perquè hàgim de viure segons aquests desigs. Si visquéssiu així, moriríeu; en canvi, si per l'Esperit feu morir les obres terrenals, viureu.



ACLAMACIÓ



Us enaltim, Pare, Senyor del cel i de la terra, perquè heu revelat als senzills els misteris.



EVANGELI

LECTURA DE L’EVANGELI SEGONS SANT MATEU, 11,25-30



En aquell temps, Jesús digué:

--T'enalteixo, Pare, Senyor del cel i de la terra, perquè has revelat als senzills tot això que has amagat als savis i entesos. Sí, Pare, així t'ha plagut de fer-ho.

»El Pare ho ha posat tot a les meves mans. Ningú no coneix el Fill, fora del Pare, i ningú no coneix el Pare, fora del Fill i d'aquells a qui el Fill el vol revelar.

»Veniu a mi tots els qui esteu cansats i afeixugats, i jo us faré reposar. Accepteu el meu jou i feu-vos deixebles meus, que sóc benèvol i humil de cor, i trobareu el repòs, perquè el meu jou és suau, i la meva càrrega, lleugera. .

.

.

.




No hay comentarios: