jueves, 24 de junio de 2010

Diumenge XIII de durant l'any.

.
.

LECTURA PRIMERA
.
LECTURA DEL LLIBRE DELS REIS, 19,16.19-21

.
En aquell temps, el Senyor digué a Elies: “ Ungeix Eliseu, fill de Xafat, d'Abel-Meholà, com a profeta successor teu”. Elies se'n va anar a trobar Eliseu, fill de Xafat. Eliseu havia de llaurar dotze jovades de terra i ara llaurava la darrera. Elies passà pel seu costat i li va tirar el seu mantell al damunt. Eliseu deixà els bous, va córrer darrere d'Elies i li digué:
--Deixa'm anar a besar el pare i la mare, i després et seguiré.
Elies li va respondre:
--Vés! Torna-te'n! A què t'obligo jo?
Eliseu se'n tornà de darrere d'Elies, va agafar la parella de bous, els immolà i, amb el jou per llenya, en va bullir la carn. I convidà tothom a menjar-ne. Després va seguir Elies i es quedà al seu servei.
.
SALM RRESPONSORIAL
.
SALM 15

.
SENYOR, HERETAT MEVA I CALZE MEU.
.
Guarda'm, Déu meu,
en tu trobo refugi.
Jo dic al Senyor: «ningú com tu no em fa feliç.»
Senyor, heretat meva i calze meu,
tu m'has triat la possessió;
.
Beneït sigui el Senyor, que em dóna seny.
Fins a les nits instrueix el meu cor.
Sempre tinc present el Senyor;
amb ell a la dreta, mai no cauré.
.
El meu cor se n'alegra i en faig festa tot jo,
fins el meu cos reposa confiat:
no abandonaràs la meva vida enmig dels morts
ni deixaràs caure a la fossa el qui t'estima.
.
M'ensenyaràs el camí que duu a la vida:
joia i festa a desdir al teu davant;
al teu costat, delícies per sempre.
.
LECTURA SEGONA
.
LECTURA DE LA CARTA DE SANT PAU ALS CRISTIANS DE GALÀCIA, 5,1.13-18
.
Germans, Crist ens ha alliberat perquè siguem lliures. Així, doncs, manteniu-vos ferms i no us deixeu sotmetre altra vegada al jou de l'esclavatge!
Vosaltres, germans, heu estat cridats a la llibertat. Però mireu que aquesta llibertat no sigui un pretext per a satisfer els desigs terrenals. Més aviat, per l'amor, feu-vos servents els uns dels altres. En efecte, tota la Llei troba la seva plenitud en un sol precepte: Estima els altres com a tu mateix. Perquè, si us mossegueu i us devoreu mútuament, penseu que acabareu destruint-vos.
Ara, doncs, jo us dic: comporteu-vos d'acord amb l'Esperit i no satisfareu els desigs terrenals. Perquè els desigs terrenals són contraris a l'Esperit, i l'Esperit és contrari als desigs terrenals. Hi ha una lluita entre ells, i per això no feu el que voldríeu. Però si us deixeu guiar per l'Esperit no esteu sota la Llei.
.
ACLAMACIÓ
.
Parleu senyor, que el vostre servent us escolta; vós teniu paraules de vida eterna.
.
EVANGELI
.
LECTURA DE L’EVANGELI SEGONS SANT LLUC, 9,51-62

.
Quan es complien els dies en què Jesús havia de ser endut al cel, resolgué de fer camí cap a Jerusalem. Va enviar missatgers davant seu, i ells, tot caminant, entraren en un poble de samaritans per preparar la seva arribada. Però no el volgueren acollir, perquè ell s'encaminava a Jerusalem.
En veure-ho, els deixebles Jaume i Joan van dir-li:
--Senyor, ¿vols que diguem que baixi foc del cel i els consumeixi?
Però Jesús es va girar i els renyà. I se n'anaren en un altre poble.
Mentre feien camí, un li digué:
--Et seguiré arreu on vagis.
Jesús li respongué:
--Les guineus tenen caus, i els ocells, nius, però el Fill de l'home no té on reposar el cap.
A un altre li digué:
--Segueix-me.
Ell respongué:
--Senyor, deixa'm anar primer a enterrar el meu pare.
Jesús li contestà:
--Deixa que els morts enterrin els seus morts; tu vés i anuncia el Regne de Déu.
Un altre li digué:
--Et seguiré, Senyor, però primer deixa'm anar a dir adéu als de casa meva.
Jesús li va respondre:
--Ningú que mira enrere quan ja té la mà a l'arada no és bo per al Regne de Déu.

.
.

No hay comentarios: