jueves, 17 de junio de 2010

Diumenge XII de durant l'any.

.
.

LECTURA PRIMERA
.
LECTURA DE LA PROFECIA DE ZACARIES, 12,10-11;13,1

.
Això diu el senyor. “Abocaré sobre el casal de David i sobre els habitants de Jerusalem un esperit penedit i suplicant. Llavors em miraran a mi, aquell que han traspassat, ploraran com es plora la mort d'un fill únic, faran dol com per la mort del primer fill. Aquell dia la lamentació a Jerusalem serà tan gran com la que es fa per Adad-Rimmon a la vall de Meguidó. Aquell dia brollarà una font per a purificar els pecats i les impureses dels descendents de David i dels habitants de Jerusalem”.
.
SALM RESPONSORIAL
.
SALM 62
.
TOT JO TINC SET DE VÓS, SENYOR, DÉU MEU.
.
Tu ets el meu Déu, Senyor; a l'alba et cerco.
Tot jo tinc set de tu,
per tu es desviu el meu cor
en terra eixuta, assedegada, sense aigua.
.
Jo et contemplava al santuari
quan et veia gloriós i poderós.
L'amor que em tens és millor que la vida;
per això els meus llavis et lloaran.
.
Que tota la vida et pugui beneir
i alçar les mans lloant el teu nom.
Saciat del bo i millor,
et lloaré amb el goig als llavis.
.
Perquè tu m'has ajudat,
i sóc feliç sota les teves ales.
La meva ànima s'ha enamorat de tu,
em sosté la teva mà.
.
LECTURA SEGONA
.
LECTURA DE LA CARTA DE SANT PAU ALS CRISTIANS DE GALÀCIA, 3,26-29

.
Germans, tots vosaltres, per la fe, sou fills de Déu en Jesucrist: tots els qui heu estat batejats en Crist us heu revestit de Crist. Ja no hi ha jueu ni grec, esclau ni lliure, home ni dona: tots sou un de sol en Jesucrist. I si vosaltres sou de Crist, també sou descendència d'Abraham, hereus de la promesa.
.
ACLAMACIÓ
.
Les meves ovelles reconeixen la meva veu, diu el Senyor, també jo les reconec i elles em segueixen.
.
EVANGELI
.
LECTURA DE L’EVANGELI SEGONS SANT LLUC, 9,18-24

.
Una vegada que Jesús feia pregària en un lloc apartat, els seus deixebles eren amb ell. Llavors els preguntà:
--Qui diu la gent que sóc jo?
Ells respongueren:
--Uns diuen que ets Joan Baptista; d'altres, que ets Elies; d'altres, que ha ressuscitat un dels antics profetes.
Ell els preguntà:
--I vosaltres, qui dieu que sóc?
Pere li respongué:
--El Messies de Déu.
Però ell els manà severament que no ho diguessin a ningú.
Jesús afegí:
--Cal que el Fill de l'home pateixi molt. Els notables, els grans sacerdots i els mestres de la Llei l'han de rebutjar, ha de ser mort i ha de ressuscitar el tercer dia.
I deia a tothom:
--Si algú vol venir amb mi, que es negui a ell mateix, que prengui cada dia la seva creu i que em segueixi. Qui vulgui salvar la seva vida, la perdrà, però el qui la perdi per mi, la salvarà.
.
.

No hay comentarios: