miércoles, 7 de abril de 2010

II Diumenge de Pasqua.

.
.
PRIMERA LECTURA
.
LECTURA DEL LLIBRE DELS FETS DELS APÒSTOLS 5, 12-16.
.
Els Apòstols feien molts signes i prodigis enmig del poble. Els fidels es reunien de comú acord en el pòrtic de Salomón; els altres no s'atrevien a ajuntar-se'ls, encara que la gent es feia llengües d'ells; més encara, creixia el nombre de creients, homes i dones, que d'adherien al Senyor. La gent treia els malalts al carrer, i els posava en catres i lliteres, perquè al passar Pedro, la seva ombra almenys caigués sobre algun. Molta gent dels voltants acudia a Jerusalem duent malalts i posseïts d'esperit inmundo, i tots es guarien.
.
SALMO RESPONSORIAL
-
SALMO 177.
.
ENALTIU EL SENYOR: QUE N'ÉS, DE BO! PERDURA ETERNAMENT EL SEU AMOR
..
Enaltiu el Senyor: que n'és, de bo!
Perdura eternament el seu amor.
Que respongui la casa d'Israel:
Que respongui la casa d'Aaron:
Perdura eternament el seu amor.
.
La pedra que van rebutjar els arquitectes,
és ara la pedra angular.
És el Senyor qui ho ha fet,
ha estat un miracle palès.
Aquest és el dia que va actuar el Senyor:
sigui la nostra alegria i el nostre goig.
.
Senyor, dóna'ns la salvació,
Senyor, dóna'ns prosperitat.
Beneït el qual ve en nom del Senyor,
us beneïm des de la casa del Senyor;
el Senyor és Déu: ell ens il·lumina.
.
SEGONA LECTURA
.
LECTURA DEL LLIBRE DE L'APOCALIPSI 1, 9-11a.12-13.17-19.
.
Jo, Juan, el vostre germà i company en la tribulación, en el regne i en la constància en Jesús, estava bandejat en la illa de Patmos, per haver predicat la paraula de Déu i haver donat testimoniatge de Jesús. Un diumenge vaig caure en èxtasi i vaig escoltar a les meves esquenes una veu potent, com una trompeta, que deia:
-- El que vegis escriu-lo en un llibre, i envia-l'hi a les set esglésies d'Àsia. Em vaig tornar a veure qui em parlava, i al tornar-me, vaig veure set llums d'or, i enmig d'elles una figura humana, vestida de llarga túnica amb un cinturó d'or a l'altura del pit.
AL veure-la, vaig caure als seus peus com mort. Ell va posar la mà dreta sobre mi i va dir:
--No temes: Jo sóc el primer i l'últim, jo sóc el qual viu. Estava mort, i ja veus, viu pels segles dels segles; i tinc les claus de la Mort i de l'Infern. Escriu, el que vegis: el que està succeint i el que ha de succeir més tard.
.
ACLAMACIÓ Jn 20,29
.
Perquè m'has vist, Tomás, has cregut, diu el Senyor. Dichosos els quals creuen sense haver vist.
.
EVANGELI
.
LECTURA DEL SANT EVANGELI SEGONS SAN JUAN 20, 19-31.
.
Al vespre d'aquell dia, el dia primer de la setmana, estaven els deixebles en una casa amb les portes tancades, de por dels jueus. I en això va entrar Jesús, es va posar al mig i els va dir:
-- Paz a vosaltres.
I dient això, els va ensenyar les mans i el costat. I els deixebles es van omplir d'alegria al veure al Senyor. Jesús va repetir:
-- Paz a vosaltres. Com el Pare m'ha enviat, així també us envio jo. I dita això, va exhalar el seu alè sobre ells i els va dir:
-- Rebeu l'Esperit Sant; a qui els perdoneu els pecats els queden perdonats; a qui els hi retingueu els queden retinguts.
Tomás, un dels dotze, cridat el Mellizo, no estava amb ells quan va venir el Senyor. I els altres deixebles li deien:
-- Hem vist al Senyor.
Però ell els va contestar:
-- Si no veig en les seves mans el senyal dels claus i no fico el dit en el forat dels claus, si no fico la mà en la seva costat, no ho creo.
Als vuit dies estaven altra vegada dintre els deixebles i Tomás amb ells. Va arribar Jesús, estant tancades les portes, es va posar al mig i els va dir:
-- Paz a vosaltres.
Després va dir a Tomás:
-- Porta el teu dit, aquí tens les meves mans; porta la teva mà i fica-la en la meva costat; i no siguis incrédulo, sinó creient.
Va contestar Tomás:
-- Senyor meu i Déu meu!
Jesús li va dir:
-- Perquè m'has vist has cregut? Dichosos els quals creen si haver vist.
Molts altres signes, que no estan escrits en aquest llibre, va fer Jesús a la vista dels deixebles. Aquests s'han escrit perquè creeu que Jesús és el Mesías, el Fill de Déu, i perquè, creient, tingueu vida en el seu Nom.
.
.

No hay comentarios: