miércoles, 24 de abril de 2013

Diumenge V de Pasqua


 
PRIMERA LECTURA
LECTURA DELS FETS DEL APÒSTOLS 14,21b-27

En aquell diez, Pau i Bernabé van tornar a Listra, a Iconi i a Antioquia de Pisídia, enfortint els deixebles i exhortant-los a perseverar en la fe. Deien:

--Ens cal passar per moltes tribulacions per a entrar al Regne de Déu.

A cada església van designar-hi responsables que la presidissin i, després de fer pregàries acompanyades de dejuni, els encomanaren al Senyor en qui havien cregut.

Van travessar Pisídia i arribaren a Pamfília. A Perga van anunciar la Paraula i després van baixar a Atalia. D'allí navegaren cap a Antioquia, el seu lloc de partença, on havien estat confiats a la gràcia de Déu amb vista a l'obra que acabaven d'acomplir.

Quan van arribar-hi, reuniren la comunitat per explicar-los tot el que Déu havia fet per mitjà d'ells i com havia obert als pagans la porta de la fe.

 
SALM RESPONSORIAL 144

BENEIRÉ EL VOSTRE NOM PER SEMPRE, DÉU MEU I EI MEU.

El Senyor és compassiu i benigne,
lent per al càstig, gran en l'amor.
El Senyor és bo per a tothom,
estima entranyablement tot el que ell ha creat.

Que t'enalteixin les teves criatures,
que et beneeixin, Senyor, els teus fidels;
que proclamin la glòria del teu regne
i parlin de la teva potència;

Que facin conèixer a tothom les teves gestes,
la majestat gloriosa del teu regne.
El teu regne s'estén a tots els segles,
el teu imperi, a totes les generacions.

LECTURA SEGONA
LECTURA DE L'APOCALIPSI DE SANT JOAN 21,1-5a

Jo, Joan, vaig veure un cel nou i una terra nova. El cel i la terra d'abans havien desaparegut, i de mar ja no n'hi havia.

Llavors vaig veure baixar del cel, venint de Déu, la ciutat santa, la nova Jerusalem, abillada com una núvia que s'engalana per al seu espòs. I vaig sentir una veu forta que proclamava des del tron:

--Aquest és el tabernacle on Déu habitarà amb els homes. Ells seran el seu poble i el seu Déu serà "Déu que és amb ells". Eixugarà totes les llàgrimes dels seus ulls, i no existirà més la mort, ni dol, ni crits, ni sofriment. Perquè les coses d'abans han passat.

I el qui seu al tron va afirmar:

--Jo faig que tot sigui nou.

 
ACLAMACIÓ

Us dono un manament nou, diu el Senyor: que us estimeu els uns als altres tal com jo us he estimat.

EVANGELI
LECTURA DE L'EVANGELI SEGONS SANT JOAN 13,31-33A.34-35

Quan Judes va ser fora, Jesús digué:

--Ara el Fill de l'home és glorificat, i Déu és glorificat en ell. Si Déu és glorificat en ell, també Déu mateix el glorificarà, i el glorificarà ben aviat. Fills meus, encara estic amb vosaltres per poc temps. Us dono un manament nou: que us estimeu els uns als altres tal com jo us he estimat. Així, doncs, estimeu-vos els uns als altres. Tothom coneixerà que sou deixebles meus per l'amor que us tindreu entre vosaltres.

No hay comentarios: