miércoles, 14 de septiembre de 2011

Diumenge XXV de durant l'any.



.

.

LECTURA PRIMERA

LECTURA DEL LLIBRE D'ISAÏES 55,6-9



Cerqueu el Senyor,

ara que es deixa trobar,

invoqueu-lo, ara que és a prop.

Que l'injust abandoni el mal camí,

i el malèfic, les seves intencions!

Que tornin al Senyor,

que és compassiu,

al nostre Déu,

tan generós a perdonar!

«Les meves intencions

no són les vostres,

i els vostres camins

no són els meus.

Ho dic jo, el Senyor.

Estan tan lluny els meus camins

dels vostres,

les vostres intencions

de les meves,

com el cel és lluny de la terra.



SALM RESPONSORIAL

SALM 144



EL SENYOR ÉS A PROP DELS QUI L'INVOQUEN.



 Et beneiré dia rere dia,

lloaré el teu nom per sempre més.

El Senyor és gran i digne de tota lloança.

La seva grandesa no té límits.



El Senyor és compassiu i benigne,

lent per al càstig, gran en l'amor.

El Senyor és bo per a tothom,

estima entranyablement tot el que ell ha creat.



Són camins de bondat, els del Senyor,

les seves obres són obres d'amor.

El Senyor és a prop dels qui l'invoquen,

dels qui l'invoquen amb sinceritat.



LECTURA SEGONA

LECTURA DE LA CARTA DE SANT PAU ALS CRISTIANS DE FILIPS 1,20-24.27



Germans, el Crist serà glorificat en el meu cos, tant si en surto amb vida com si haig de morir. Perquè per a mi, viure és Crist, i morir m'és un guany; però si continuo vivint, podré fer un treball profitós. No sé, doncs, què escollir. Estic agafat per dos costats: d'una banda, tinc el desig d'anar-me'n i d'estar amb Crist, cosa incomparablement millor; però, d'altra banda, pensant en vosaltres, veig més necessari que continuï la meva vida corporal.

 Ara, a vosaltres, tan sols us demano que el vostre comportament sigui digne de l'evangeli del Crist.



ACLAMACIÓ



Obriu, Senyor, el vostre cor perqué escoltem atentament les paraules del vostre fill.



EVANGELI

LECTURA DE L'EVANGELI SEGONS SANT MATEU 20,1-16



En aquell temps, Jesús digué als seus deixebles aquesta paràbola: »Amb el Regne del cel passa com amb un propietari que va sortir de bon matí a llogar treballadors per a la seva vinya. Després de fer tractes amb ells per un jornal d'un denari, els envià a la seva propietat. Va tornar a sortir cap a mig matí, en veié d'altres que s'estaven a la plaça sense feina i els digué:

»--Aneu també vosaltres a la meva vinya i us donaré el que sigui just.

»Ells hi van anar. Cap a migdia i cap a mitja tarda va sortir una altra vegada i va fer el mateix. Encara va sortir cap al final de la tarda, en va trobar d'altres i els digué:

»--Per què us esteu aquí tot el dia sense fer res?

»Ells li responen:

»--És que ningú no ens ha llogat.

»Els diu:

»--Aneu també vosaltres a la meva vinya.

»Quan va arribar el vespre, l'amo de la vinya va dir a l'encarregat:

»--Crida els treballadors i paga'ls el jornal. Comença pels qui han arribat darrers i acaba pels primers.

»Vingueren, doncs, els qui havien començat a treballar al final de la tarda i van cobrar un denari cada un. Quan va tocar als primers, es pensaven que cobrarien més, però també van rebre un denari. Mentre cobraven, protestaven contra el propietari i deien:

»--Aquests darrers han treballat només una hora i els pagues igual que a nosaltres, que hem hagut de suportar el pes de la jornada i la calor.

»L'amo va respondre a un d'aquests:

»--Company, jo no et faig cap injustícia. ¿No havíem fet tractes per un denari? Doncs pren el que és teu i vés-te'n. A aquest darrer li vull donar igual que a tu. ¿Que no puc fer el que vull amb el que és meu? ¿O és que tens enveja perquè jo sóc generós?

»Així, els darrers passaran a primers, i els primers, a darrers.

.

.


No hay comentarios: