miércoles, 2 de marzo de 2011

Diumenge IX de durant l'any.

.
.
LECTURA PRIMERA
.
LECTURA DEL LLIBRE DEL DUTERONOMI, 11,18.26-28.32

.
Moisès digué al poble: »Graveu, doncs, en el vostre cor i en la vostra ànima les paraules dels meus manaments: lligueu-vos-les a la mà com un distintiu, porteu-les com una marca entre els ulls.
»Mireu, avui us proposo d'escollir entre la benedicció i la maledicció: la benedicció, si obeïu els manaments del Senyor, el vostre Déu, que avui us dono; la maledicció, si els desobeïu i us aparteu del camí que avui us assenyalo, i seguiu altres déus que no havíeu conegut.
Mireu, doncs, de posar en pràctica tots els decrets i totes les prescripcions que avui us proposo.

.
SALM RESPONSORIAL
.
SALM 30
.
SENYOR, SIGUEU LA MEVA ROCA SALVADORA.
.
En tu, Senyor, m'emparo,
que no en tingui un desengany.
Treu-me del perill, tu que ets bo,
escolta'm, no triguis a alliberar-me.
.
Sigues el meu castell inexpugnable,
la meva roca salvadora.
Ets per a mi penyal i plaça forta;
guia'm, encamina'm per amor del teu nom, guieu-me i conduïu-me.
.
Fes veure al teu servent
la claror de la teva mirada,
salva'm per l'amor que em tens.
Sigueu valents, tingueu coratge,
tots els qui espereu en el Senyor!
.
LECTURA SEGONA
.
LECTURA DE LA CARTA DE SANT PAU ALS CRISTIANS DE ROMA, 3,21-25.28

.
Germans, ara, en canvi, al marge de les obres de la Llei, s'ha manifestat la justícia salvadora de Déu, de la qual donen testimoni els llibres de la Llei i dels Profetes. Per la fe en Jesucrist, Déu dóna la seva justícia a tots els qui creuen, sense fer cap distinció, ja que tots havien pecat i vivien privats de la glòria de Déu. Ara, però, ell els fa justos purament per gràcia, en virtut de la redempció realitzada per Jesucrist. Déu ha decidit que Jesucrist, amb la seva sang, fos l'instrument de perdó per mitjà de la fe; ha mostrat així la seva justícia salvadora, ja que ha anat perdonant els pecats comesos en el passat,
Nosaltres sabem, en efecte, que l'home és fet just gràcies a la fe, al marge de les obres de la Llei.
.
EVANGELI
.
LECTURA DEL SANTO EVANGELIO SEGÚN SAN MATEO, 7,21-27
.
En aquells dies, Jesús digué als seus deixebles: »No tothom qui em diu: "Senyor, Senyor", entrarà al Regne del cel, sinó el qui fa la voluntat del meu Pare del cel. Aquell dia, molts em diran: "Senyor, Senyor, ¿no és cert que en nom teu vam profetitzar, i vam treure dimonis, i vam fer molts miracles?" Llavors jo els diré clarament: "No us he conegut mai. Aparteu-vos de mi, vosaltres que obràveu el mal! "
»Per això, tothom qui escolta aquestes meves paraules i les compleix, s'assembla a un home assenyat que va construir la seva casa sobre roca. Va caure la pluja, van arribar les torrentades, bufaren els vents i envestiren contra aquella casa, però no es va ensorrar, perquè estava fonamentada sobre roca. En canvi, tothom qui escolta aquestes meves paraules i no les compleix, s'assembla a un home sense seny que va construir la seva casa damunt de sorra. Va caure la pluja, van arribar les torrentades, bufaren els vents i envestiren contra aquella casa, i la casa es va ensorrar: la seva ruïna fou completa.
.
.

No hay comentarios: