miércoles, 30 de marzo de 2011

Diumenge IV de quresma.

. . LECTURA PRIMERA . LECTURA DEL PRIMER LLIBRE DE SAMUEL, 16,1.6-7.10-13 . En aquells dies, el Senyor va dir a Samuel: --Omple d'oli el corn i vés. Jo t'envio a casa de Jessè, de Betlem, perquè he escollit el rei entre els seus fills. Quan arribaven, va veure Eliab i pensà: «L'ungit del Senyor és aquí, davant d'ell.» Però el Senyor digué a Samuel: --No et fixis en el seu aspecte ni en la seva estatura. L'he descartat. El que val no és allò que l'home veu: l'home veu l'aparença, el Senyor veu el fons del cor. Així Jessè va fer passar al davant de Samuel set dels seus fills, però Samuel li digué: --D'aquests set, el Senyor no n'escull cap. Samuel va afegir: --No queda cap més fill? Jessè va respondre: --Encara queda el més petit. És a pasturar el ramat. Samuel li digué: --Aneu a buscar-lo. No ens posarem a taula que ell no hi sigui. Jessè va fer que l'anessin a buscar. Tenia el cabell roig i els ulls bonics. Tot ell feia goig de veure. El Senyor va dir a Samuel: --Ungeix-lo, que és ell. Samuel va prendre el corn de l'oli, el va ungir enmig dels seus germans, i des d'aquell dia l'esperit del Senyor s'apoderà de David. . SALM RESPONSORIAL . SALM 22 . EL SENYOR ÉS EL MEU PASTOR, NO EM MANCA RES. . El Senyor és el meu pastor: no em manca res. Em fa descansar en prats deliciosos, em mena al repòs vora l'aigua, i allí em retorna. Em guia per camins segurs, per amor del seu nom. . Ni que passi per la vall tenebrosa, no tinc por de cap mal. Tu, Senyor, ets vora meu: la teva vara i el teu bastó em donen confiança. . Davant meu pares taula tu mateix enfront dels enemics; m'has ungit el cap amb perfums, omples a vessar la meva copa. . Ben cert, tota la vida m'acompanyen la teva bondat i el teu amor. I viuré anys i més anys a la casa del Senyor. . LECTURA SEGONA . LECTURA DE LA CARTA DE SANT PAU ALS CRISTIANS D’EFES, 5,8-14 . Germans, en altre temps éreu tenebres, però ara que esteu en el Senyor sou llum. Viviu com a fills de la llum. Perquè els fruits de la llum són bondat, justícia i veritat. Sapigueu reconèixer el que és agradable al Senyor. I no col·laboreu en les obres estèrils dels qui són tenebra; més aviat denuncieu-les. Tot el que fan d'amagat, fins fa vergonya de dir-ho; però quan la llum ho denuncia, tot queda en evidència, ja que les coses evidents són lluminoses. Per això diem: «Aixeca't, tu que dorms, ressuscita d'entre els morts, i el Crist t'il·luminarà.» . ACLAMACIÓ . Diu el Senyor: Jo sóc la llum del món; el qui em segueix tindrà la llum de la vida. . EVANGELI . LECTURA DE L’EVANGELI SEGONS SANT JOAN, 9,1-41 . En aquell temps, Jesús, tot passant, veié un home que era cec de naixement. Els seus deixebles li van preguntar: --Rabí, qui va pecar perquè nasqués cec: ell o els seus pares? Jesús respongué: --No ha estat per cap pecat, ni d'ell ni dels seus pares, sinó perquè es manifestin en ell les obres de Déu. Mentre és de dia, nosaltres hem de fer les obres del qui m'ha enviat: però ara s'acosta la nit, quan ningú no pot treballar. Mentre sóc al món, sóc la llum del món. Dit això, escopí a terra, va fer fang amb la saliva, el va estendre sobre els ulls del cec i li digué: --Vés a rentar-te a la piscina de Siloè —que vol dir «enviat». Ell hi va anar, s'hi rentà i tornà veient-hi. Els veïns i els qui sempre l'havien vist captant comentaven: --Aquest, ¿no és el qui s'asseia a demanar caritat? Uns deien: --Sí que és ell. Altres contestaven: --No és pas ell: és un que s'hi assembla. Ell digué: --Sóc jo mateix. Llavors li preguntaren: --Doncs com és que se t'han obert els ulls? Ell respongué: --Aquell home que es diu Jesús ha fet fang, me l'ha estès sobre els ulls i m'ha dit: "Vés a Siloè i renta-t'hi." Jo hi he anat, m'he rentat i ara hi veig. Li digueren: --On és, aquest home? Respongué: --No ho sé. Discussió amb els fariseus Dugueren als fariseus el qui abans era cec. El dia que Jesús havia fet el fang i li havia obert els ulls era dissabte. . .

No hay comentarios: