miércoles, 12 de enero de 2011

Diumenge II de durant l'any.

.
.

LECTURA PRIMERA
.
LECTURA DEL LLIBRE D’ISAÏES, 49,3.5-6

.
El Senyor em digué:
«Ets el meu servent;
en tu, Israel,
faig resplendir la meva glòria.»
Ara ha parlat el Senyor,
ell que m'ha format
des del si de la mare
perquè fos el seu servent,
perquè fes tornar cap a ell
el poble de Jacob
i aplegués Israel al seu voltant.
Als ulls del Senyor jo sóc preciós;
el meu Déu és la meva força.
M'ha dit: «És massa poc
que siguis el meu servent
per a restablir les tribus de Jacob
i fer tornar els supervivents d'Israel.
Jo t'he fet llum de les nacions
perquè portis la meva salvació
d'un cap a l'altre de la terra.»
.
SALM RESPONSORIAL
.
SALM 39

.
AQUÍ EN TENIU: DÉU MEU, VULL FER LA VOSTRA VOLUNTAT.
.
Tenia posada l'esperança en el Senyor,
i ell, inclinant-se cap a mi,
ha inspirat als meus llavis un càntic nou,
un himne de lloança al nostre Déu.
.
Tu m'has dit a cau d'orella
que no vols oblacions ni sacrificis,
que no demanes holocaust ni expiació.
.
Per això et dic: «A tu em presento,
en el llibre hi ha escrit el que has fet per mi.
Déu meu, vull fer la teva voluntat:
guardo la teva llei al fons del cor.»
.
Anuncio amb goig la salvació
a tot el poble reunit.
No puc deixar d'anunciar-la;
tu prou que ho saps, Senyor.
.
LECTURA SEGONA
.
LECTURA DEL LA PRIMERA CARTA DE SANT PAU ALS CRISTIANS DE CORINT, 1,1-3

.
Pau, cridat per voler de Déu a ser apòstol de Jesucrist, i el germà Sòstenes, a l'església de Déu que és a Corint, als santificats en Jesucrist, cridats a ser sants; a vosaltres que esteu units amb tots els qui pertot arreu invoquen el nom de nostre Senyor Jesucrist, Senyor d'ells i nostre. Us desitgem la gràcia i la pau de part de Déu, el nostre Pare, i de Jesucrist, el Senyor.
.
ACLAMACIÓ
.
El qui és la Paraula es va fer home i plantà entre nosaltres el seu tabernacle. A tots els qui l’han rebut, els concedeix poder ser fills de Déu.
.
EVANGELI
.
LECTURA DE L’EVANGELI SEGONS SANT JOAN, 1,29-34
.
En aquel temps, Joan veié que Jesús venia cap a ell, i exclamà:
--Mireu l'anyell de Déu, el qui treu el pecat del món! És aquell de qui vaig dir: "Després de mi ve un home que em precedeix, perquè, abans que jo, ell ja existia." Jo no el coneixia; però, si vaig venir a batejar amb aigua, va ser perquè ell es manifestés a Israel.
Joan testimonià encara:
--He vist que l'Esperit baixava del cel com un colom i es posava damunt d'ell. Jo no el coneixia, però el qui m'envià a batejar amb aigua em va dir: "Aquell damunt el qual veuràs que l'Esperit baixa i es posa, és el qui bateja amb l'Esperit Sant." Jo ho he vist i dono testimoni que aquest és el Fill de Déu.
.
.

No hay comentarios: