jueves, 19 de julio de 2012

Diuemnge XVI durant l'any


.

.

LECTURA PRIMERA

LECTURA DE LLIBRE DE JEREMIES 23,1-6



 «Ai dels pastors que malmenen i dispersen les ovelles del meu ramat. Ho dic jo, el Senyor. Això diu el Senyor, Déu d'Israel, als pastors que pasturen el meu poble: Vosaltres heu dispersat les meves ovelles, les heu escampades i no les heu tingudes en compte. Doncs ara jo us demanaré comptes de la vostra mala conducta. Ho dic jo, el Senyor. Després jo mateix aplegaré la resta de les meves ovelles de tots els països on les he escampades i les faré tornar als seus prats. Allà seran fecundes i es multiplicaran. Els posaré al davant pastors que les pasturin: no tindran por i ningú no les esfereirà. No en faltarà cap a la crida. Ho dic jo, el Senyor.

»Vénen dies que faré néixer

un rebrot legítim al llinatge de David.

Regnarà com a rei assenyat

i defensarà en el país

el dret i la justícia.

Ho dic jo, el Senyor.

En el seu temps, Judà serà salvat

i Israel viurà segur.

I li donaran aquest nom:

"El Senyor és la nostra salvació."



SALM 22



EL SENYOR ÉS EL MEU PASTOR, NO EM MANCA RES.



El Senyor és el meu pastor:

no em manca res.

Em fa descansar en prats deliciosos,

em mena al repòs vora l'aigua,

i allí em retorna.

Em guia per camins segurs,

per amor del seu nom;



Ni que passi per la vall tenebrosa,

no tinc por de cap mal.

Tu, Senyor, ets vora meu:

la teva vara i el teu bastó

em donen confiança.



Davant meu pares taula tu mateix

enfront dels enemics;

m'has ungit el cap amb perfums,

omples a vessar la meva copa.



Ben cert, tota la vida m'acompanyen

la teva bondat i el teu amor.

I viuré anys i més anys

a la casa del Senyor.



LECTURA SEGONA

LECTURA DE AL CARTA DE SANT PAU ALS CRISTIANS D'EFES 2,13-18



Germans, vosaltres abans éreu lluny, però ara la sang del Crist us ha apropat.

Ell és la nostra pau. De dos pobles n'ha fet un de sol, destruint el mur que els separava i abolint amb el seu propi cos allò que els feia enemics: la Llei amb els seus manaments i preceptes. Així ha posat pau entre tots dos pobles i, en ell, n'ha creat un de sol, la nova humanitat. Ha fet morir en ell l'enemistat i, per la seva mort en creu, els ha reconciliat tots dos amb Déu i els ha unit en un sol cos. Ell ha vingut a anunciar la bona nova de la pau: la pau a vosaltres, que éreu lluny, i la pau als qui eren a prop. Per ell, uns i altres, units en un sol Esperit, tenim accés al Pare.



ACLAMACIÓ

Les meves ovelles reconeixen la meva veu, diu  el Senyor; també jo les reconec i elles em segueixen.



EVANGELI

LECTURA DE L'EVANGELI SEGONS SANT MARC 6,30-34



En aquell temps, els apòstols es reuniren amb Jesús i li van explicar tot el que havien fet i ensenyat. Ell els diu:

--Veniu ara vosaltres sols en un lloc despoblat i reposeu una mica.

Perquè hi havia tanta gent que anava i venia, que no els quedava temps ni de menjar.

Se n'anaren, doncs, amb la barca tots sols cap a un lloc despoblat. Però els veieren marxar i molts ho van saber; de totes les poblacions van córrer a peu fins allà i van arribar-hi abans que ells. Quan Jesús desembarcà, veié una gran gentada i se'n compadí, perquè eren com ovelles sense pastor ; i es posà a instruir-los llargament.

.

.

No hay comentarios: