sábado, 3 de marzo de 2012

Diumenge II de Quaresma.

.

.

LECTURA PRIMERA

LECTURA DEL LLIBRE DEL Gènesi 22,1-2.9a. 10-13.15-18



En aquells dies, Déu va posar a prova Abraham i li digué:

--Abraham!

Ell li va respondre:

--Aquí em tens.

Déu li va dir:

--Pren Isaac, el teu fill únic, que tant estimes, i vés-te'n al país de Morià. Allà, a dalt de la muntanya que jo t'indicaré, ofereix-me'l en holocaust.

Llavors Abraham allargà la mà i agafà el ganivet per degollar el seu fill. 11 Però l'àngel del Senyor el va cridar des del cel:

--Abraham, Abraham!

Ell li va respondre:

--Aquí em tens.

L'àngel li va dir:

--No aixequis la mà contra el noi, no li facis res. Ara sé que reverencies Déu, tu que no li has refusat el teu fill únic.

Abraham va alçar els ulls i veié un moltó agafat per les banyes a uns matolls. Hi va anar, el va prendre i l'oferí en holocaust en comptes del seu fill

L'àngel del Senyor va cridar Abraham des del cel per segona vegada:

--Ho dic jo, el Senyor: ja que has fet això, ja que no m'has refusat el teu fill únic, juro per mi mateix que t'ompliré de benediccions i faré que la teva descendència sigui tan nombrosa com les estrelles del cel i com els grans de sorra de la vora de la mar. Els teus descendents posseiran les ciutats dels seus enemics. Tots els pobles de la terra es valdran del nom de la teva descendència per a beneir-se, perquè has obeït el que jo t'havia manat.



SALM RESPONSORIAL

SALM 115



CONTINUARÉ CAMINAT ENTRE ELS QUE VIUEN A LA PRESENCIA DEL SENYOR.



Crec amb tot cor, tot i que deia:

"Que en sóc de dissortat",

Al Senyor li doldria

La mort dels qui l'estimen.



Ah, Senyor, sóc el vostre servent,

Ho sóc des del dia que vaig néixer.

Vós em trencàreu les cadenes.

Us oferiré una víctima d'acció de gràcies,

Invocant el vostre nom.



Compliré les meves prometences,

Ho faré davant del poble,

Als atris de la casa del Senyor,

Al teu bell mig, Jerusalem.



ACLAMACIÓ



Del núvol lluminós es va sentir la veu del Pare: Aquest és el meu Fill, el meu estimat; escolteu-lo.



EVANGELI

LECTURA DE L'EVANGELI SEGONS SANT MARC 9,2-10



Sis dies després, Jesús va prendre amb ell Pere, Jaume i Joan, se'ls endugué a part tots sols dalt d'una muntanya alta i es transfigurà davant d'ells; els seus vestits es tornaren resplendents i tan blancs que cap tintorer del món no hauria pogut blanquejar-los així. Llavors se'ls va aparèixer Elies amb Moisès, i conversaven amb Jesús. Pere digué a Jesús:

--Rabí, és bo que estiguem aquí dalt. Hi farem tres cabanes: una per a tu, una per a Moisès i una altra per a Elies.

No sabia pas què deia, d'esglaiats que estaven. Llavors es formà un núvol que els anà cobrint, i del núvol va sortir una veu:

--Aquest és el meu Fill, el meu estimat; escolteu-lo.

Però de sobte, mirant al seu voltant, ja no veieren ningú més, sinó Jesús tot sol amb ells.

Mentre baixaven de la muntanya, Jesús els va manar que no expliquessin a ningú allò que havien vist, fins que el Fill de l'home hagués ressuscitat d'entre els morts. Ells retingueren aquestes paraules, però discutien entre ells què volia dir això de «ressuscitar d'entre els morts».

.

.


No hay comentarios: