sábado, 28 de enero de 2012

Diumenge IV durant l'any.

.

.

LECTURA PRIMERA

LECTURA DEL LLIBRE DEL DEUTERONOMI 18,15-20



Moisès digué al poble: El Senyor, el teu Déu, farà que enmig teu, entre els teus germans, s'aixequi un profeta com jo. Escolteu-lo. El dia que t'havies reunit en assemblea al peu de la muntanya de l'Horeb, vas demanar al Senyor, el teu Déu, de no tornar a sentir la seva veu i de no veure més aquell gran foc, per por de morir. Llavors el Senyor em va dir: "Tenen raó de parlar així. Jo faré que s'aixequi enmig dels seus germans un profeta com tu; li posaré als llavis les meves paraules i ell els dirà tot el que jo li ordenaré. I jo mateix demanaré comptes als qui no escoltin les meves paraules, que ell dirà en nom meu. Però si un profeta gosa dir en nom meu paraules que jo no li hauré ordenat, o bé parla en nom d'altres déus, llavors aquest profeta morirà."



SALM RESPON SORIAL

SALM 94



TANT DE BO QUE AVUI SENTISSIU LA VEU DEL SENYOR: "NO ENDURIU ELS VOSTRES CORS",



Veniu, celebrem el Senyor amb crits de festa,

aclamem la roca que ens salva;

presentem-nos davant seu a lloar-lo,

aclamem-lo amb els nostres cants.



Entreu, prosternem-nos i adorem-lo,

agenollem-nos davant el Senyor que ens ha creat.

Ell és el nostre Déu,

i nosaltres som el poble que ell pastura,

el ramat que ell mateix guia.



Tant de bo que avui sentíssiu la seva veu:

«No enduriu els cors com a Meribà,

com el dia de Massà, en el desert,

quan van posar-me a prova els vostres pares

i em temptaren, tot i haver vist les meves obres.



LECTURA SEGONA

LECTURA DE LA PRIMERA CARTA DE SANT PAU ALS CRISTIANS DE CORINT 7,32-35



Germans, jo voldria que visquéssiu sense neguit. El qui no és casat pot ocupar-se de les coses del Senyor i mirar de complaure'l. En canvi, el casat s'ha d'ocupar de les coses del món i mirar de complaure la muller, i té el cor dividit. Igualment, la noia jove o la dona no casada poden ocupar-se de les coses del Senyor i de ser santes de cos i d'esperit; en canvi, la casada s'ha d'ocupar de les coses del món i mirar de complaure el marit. Tot això ho dic pel vostre bé, no per lligar-vos a res. Penso tan sols en allò que més convé i que més facilita de viure dedicat al Senyor, sense destorbs de cap mena.



ACLAMACIÓ



El poble que vivia a les fosques ha vist una gran llum, una llum resplendeix per als qui vivien al paí tenebrós.



EVANGELI

LECTURA DE L'EVANGELI SEGONS SANT MARC 1,21-28



A Cafar-Naüm. Jesús van anar El dissabte, entrà a la sinagoga i ensenyava. La gent estava admirada de la seva doctrina, perquè els ensenyava amb autoritat i no com ho feien els mestres de la Llei.

En aquella sinagoga hi havia un home posseït d'un esperit maligne, que es posà a cridar:

--Per què et fiques amb nosaltres, Jesús de Natzaret? ¿Has vingut a destruir-nos? Ja sé prou qui ets: el Sant de Déu!

Però Jesús el va increpar dient:

--Calla i surt d'aquest home.

Llavors l'esperit maligne el sacsejà violentament, llançà un gran xiscle i en va sortir. Tots quedaren molt sorpresos i es preguntaven entre ells:

--Què és tot això? Una doctrina nova ensenyada amb autoritat! Fins i tot dóna ordres als esperits malignes i l'obeeixen!

I la seva anomenada s'estengué de seguida per tota la regió de Galilea.

.

.


No hay comentarios: