viernes, 6 de enero de 2012

Baptisme del Senyor.

.

.

LECTURA PRIMERA

LECTURA DEL LLIBRE D'ISAÏES 42,1-4.6-7



«Aquí teniu el meu servent,

que jo sostinc,

el meu elegit,

en qui m'he complagut.

He posat damunt d'ell el meu Esperit

perquè porti la justícia a les nacions.

No crida ni alça la veu,

no la fa sentir pels carrers.

No trenca la canya esquerdada

ni apaga el ble que vacil·la.

Porta la justícia amb fermesa,

sense vacil·lar ni doblegar-se,

fins que l'haurà implantada

a la terra;

i els qui viuen lluny, a les illes,

esperaran les seves decisions.»

«Jo, el Senyor,

t'he cridat amb benvolença,

t'he pres per la mà i t'he format,

perquè siguis aliança dels pobles,

llum de les nacions.

Els cecs recobraran la vista,

els captius sortiran de la presó,

deixaran el calabós

els qui vivien a la fosca.



SALM RESPONSORIAL

SALM 28



QUE EL SENYOR BENEEIXI EL SEU POBLE AMB EL DO DE LA PAU.



Doneu al Senyor, fills de Déu,

doneu al Senyor glòria i honor;

doneu al Senyor la glòria del seu nom.

Adoreu el Senyor: s'apareix la seva santedat.



La veu del Senyor es fa sentir sobre les aigües:

ve el Senyor sobre les aigües de l'espai.

La veu del Senyor és potent,

la veu del Senyor és majestuosa.



El Déu majestuós fa esclatar la tempesta,

I al seu palau tot canta: «Glòria!»

El Senyor té el soli dalt les aigües diluvials,

hi seu el Senyor, rei per sempre.



LECTURA SEGONA

LECTURA DELS FETS DEL APÒSTOLS 10,34-38



En aquells dies, Pere prengué la paraula i digué:

--Ara veig de veritat que Déu no fa distinció de persones, sinó que es complau en els qui creuen en ell i obren amb rectitud, de qualsevol nació que siguin. Ell va enviar la seva paraula als israelites, anunciant la bona nova de la pau que arriba per Jesucrist, el qual és Senyor de tots els homes. Vosaltres ja sabeu què ha passat darrerament per tot el país dels jueus, començant per Galilea, després que Joan prediqués a la gent que es fessin batejar. Parlo de Jesús de Natzaret. Ja sabeu com Déu el va ungir amb l'Esperit Sant i amb poder, i com va passar fent el bé i guarint tots els oprimits pel diable, perquè Déu era amb ell.



ACLAMACIÓ



Joan veié Jesús que venia i digué: Mireu l'anyell de Déu, que pren damunt seu el pecat del món.



EVANGELI

LECTURA DE L'EVANGELI SEGONS SANT MARC 1,7-11



En aquell temps, Joan, predicava així: predicava així:

--Després de mi ve el qui és més fort que jo, i jo no sóc digne ni d'ajupir-me a deslligar-li les corretges de les sandàlies. Jo us batejo amb aigua, però ell us batejarà amb l'Esperit Sant.

Per aquells dies, Jesús vingué des de Natzaret de Galilea i fou batejat per Joan en el Jordà. I tot seguit, mentre sortia de l'aigua, veié que el cel s'esquinçava i que l'Esperit, com un colom, baixava cap a ell. I una veu digué des del cel:

--Tu ets el meu Fill, el meu estimat; en tu m'he complagut.

.

.






No hay comentarios: