miércoles, 26 de mayo de 2010

Solemnitat de la Santíssima Trinitat.

.
.

LECTURA PRIMERA
.
LECTURA DEL LLIBRE DELS PROVERBIS, 8,22-31

.
Aixó diu la Saviesa de Déu:
»El Senyor em posseïa al començament,
abans de les seves obres, des de sempre.
Em va formar a l'inici del temps,
des de l'origen, des del primer moment de la terra.
Em va infantar quan els oceans no existien
ni brollaven les fonts d'aigua viva.
Abans que s'assentessin les muntanyes,
abans dels turons, ja m'havia infantat,
quan encara no havia fet l'amplària de la terra,
el primer grapat de fang dels continents.
Jo hi era quan desplegava la volta del cel
i marcava un horitzó a l'oceà;
quan a dalt penjava els núvols
i contenia les aigües abismals;
quan imposava un límit a la mar
que les aigües no han de traspassar,
i quan senyalava els fonaments de la terra.
Jo era al seu costat com un mestre d'obres
i feia les seves delícies cada dia,
jugant davant d'ell sense parar.
Jugava per la terra que ell havia creat,
i m'era deliciosa la companyia dels homes.
.
SALM RESPONSORIAL
.
SALM 8

.
SENYOR SOBIRÀ NOSTRE, QUE N’ES DE GLORIÓS EL VOSTRE NOM PER TOTA LA TERRA!
.
Quan miro el cel que han creat les teves mans,
la lluna i els estels que hi has posat,
jo dic: «Què és l'home, perquè te'n recordis?
Què és un mortal, perquè el tinguis present?»
.
Gairebé n'has fet un déu,
l'has coronat de glòria i dignitat,
l'has fet rei de les coses creades,
tot ho has posat sota els seus peus.
.
Ramades de vedells i d'ovelles,
fins i tot els animals feréstecs,
l'ocell que va pel cel i els peixos del mar,
i tot el que segueix els camins dels oceans.
.
LECTURA SEGONA
.
LECTURA DE LACARTA DE SANT PAU ALS CRISTIANS DE ROMA, 5,1-5

.
Germans, ara, doncs, que som justos per la fe, estem en pau amb Déu gràcies a nostre Senyor Jesucrist. Per ell, en virtut de la fe, tenim entrada en aquesta gràcia que ja posseïm en ferm, i per ell hem rebut l'honor d'esperar la glòria de Déu. Més encara: fins i tot en les tribulacions trobem motiu de gloriar-nos, perquè sabem que la tribulació engendra paciència; la paciència, virtut provada; la virtut provada, esperança. I l'esperança no enganya, perquè Déu, donant-nos l'Esperit Sant, ha vessat el seu amor en els nostres cors.
.
ACLAMACIÓ.
.
Glòria al Pare, al Fill i a l’Esperit Sant, a Déu que és, que era i que ha de venir.
.
EVANGELI
.
LECTURA DE L’EVANGELI SEGONS SANT JOAN, 16,12-15
.
En aquell temps, Jesús digué als seus deixebles: »Encara tinc moltes coses per dir-vos, però ara us serien una càrrega massa pesada. Quan vingui l'Esperit de la veritat, us conduirà cap a la veritat sencera. Ell no parlarà pel seu compte: comunicarà tot el que senti dir i us anunciarà l'esdevenidor. Ell em glorificarà, perquè allò que us anunciarà, ho haurà rebut de mi. Tot el que és del Pare és meu; per això he dit: "Allò que us anunciarà, ho rep de mi."
.
.

No hay comentarios: