jueves, 20 de septiembre de 2012

Diumenge XXV durant l'any

.

.

LECTURA PRIMERA

LECTURA DEL LLIBRE DE AL SAVIESA 2,12.17-20

Els malvats deien:  »Posem paranys al just; ens fa nosa i prou. Està contra tot el que fem, ens retreu que faltem a la Llei, ens tira en cara les nostres accions com si fossin contràries a l'educació que vam rebre. Vegem si és veritat això que diu, comprovem quina serà la seva fi. Si el just és fill de Déu, Déu es posarà a favor d'ell i l'alliberarà dels seus adversaris. Ultratgem-lo i turmentem-lo sense miraments per veure si es manté serè; comprovem si suporta els mals. Condemnem-lo a una mort ignominiosa, perquè, a jutjar pel que diu, Déu intervindrà a favor d'ell.»

 
SALM RESPONSORIAL

SALM 53

EL SENYOR FA COSTAT ALS SEUS DEFENSORS

Salva'm, Déu meu, per amor del teu nom;

amb el teu poder fes-me justícia.

Escolta, Déu meu, la meva súplica,

estigues atent a les meves paraules.

 

Uns estrangers s'aixequen contra mi,

uns violents que no fan cas de Déu

volen la meva mort.

 

Però és Déu qui m'ajuda,

el Senyor fa costat als qui em sostenen.

De tot cor oferiré sacrificis;

Senyor, lloaré la bondat del teu nom.

 

LECTURA SEGONA

LECTURA DE LA CARTA DE SANT JAUME 3,16-4,3

Estimats, on hi ha gelosies i rivalitats hi ha desordre i tota mena de males accions. En canvi, la saviesa que ve de dalt, primer de tot és pura; després, pacífica, amable, dòcil, plena de misericòrdia i de bons fruits, sense parcialitat ni hipocresia. El fruit de la justícia neix de la llavor que han sembrat en esperit de pau els qui treballen per la pau.

D'on vénen les lluites i les baralles que hi ha entre vosaltres? ¿No vénen dels desigs de plaer que fan la guerra en els membres del vostre cos? Desitgeu coses que no posseïu; arribeu a matar per allò que anheleu, però no ho podeu aconseguir; lluiteu i us baralleu. Ara bé, si no posseïu, és perquè no demaneu com cal. Demaneu i no rebeu perquè ho feu amb malícia, amb la intenció de malgastar-ho tot en els plaers.

 
ACLAMACIÓ

Déu, valent-se de l'evangeli, ens ha cridat a posseir la glòria de Jesucrist, el nostre Senyor.

 
EVANGELI

LECTURA DE L'EVANGELI SEGONS SANT MARC 9,30-37

En aquell temps, Jesús i els seus deixebles travessaven Galilea, però Jesús no volia que ho sabés ningú. Instruïa els seus deixebles i els deia:

--El Fill de l'home serà entregat en mans dels homes, i el mataran; però, un cop mort, al cap de tres dies ressuscitarà.

Ells no comprenien què volia dir, però tenien por de fer-li preguntes.

Arribaren a Cafarnaüm. Un cop a casa, els preguntà:

--Què discutíeu pel camí?

Però ells callaven, perquè pel camí havien discutit quin d'ells era el més important. Aleshores s'assegué, va cridar els Dotze i els va dir:

--Si algú vol ser el primer, que es faci el darrer de tots i el servidor de tots.

Llavors va agafar un infant, el posà enmig d'ells, el prengué en braços i els digué:

--Qui acull un d'aquests infants en nom meu, m'acull a mi, i qui m'acull a mi, no m'acull a mi, sinó el qui m'ha enviat.

 .

 .

No hay comentarios: