viernes, 14 de septiembre de 2012

Diumenge XXIV durant l'any


.

.

LECTURA PRIMERA

LECTURA DEL LLIBRE D'ISAÏES 50,5-9

 
El Senyor, Déu sobirà,

m'ha parlat a cau d'orella,

i jo no m'he resistit

ni m'he fet enrere.

He parat l'esquena

als qui m'assotaven,

i les galtes

als qui m'arrencaven la barba;

no he amagat la cara

davant d'ofenses i escopinades.

Però el Senyor, Déu sobirà, m'ajuda,

i per això no em dono per vençut;

per això paro la cara com una roca

i sé que no quedaré avergonyit.

Tinc a prop

el qui em declara innocent.

Qui vol pledejar amb mi?

Compareguem plegats a judici!

Qui em vol acusar? Que se m'acosti!

El Senyor, Déu sobirà, em defensa.

Qui em podrà condemnar?

 
SALM 114

 
CONTINUARÉ CAMINAT ENTRE ELS QUI VIUEN, A LA PRESÈNCIA DEL SENYOR.

 
Em sento ple d'amor:

el Senyor ha escoltat la meva súplica,

ha escoltat el meu clam

així que l'invocava.

 

M'envoltaven els llaços de la mort,

tenia davant meu els seus paranys

i dintre meu l'angoixa i el neguit.

Vaig invocar el nom del Senyor:

«Ah, Senyor, salva'm la vida!»

 

El Senyor és just i benigne,

el nostre Déu sap compadir;

el Senyor salvaguarda l'indefens,

jo era feble i m'ha salvat.

 

Ha alliberat de la mort la meva vida,

els meus ulls, de negar-se en el plor,

els meus peus, de donar un pas en fals.

Continuaré caminant entre els qui viuen,

a la presència del Senyor.

 
LECTURA SEGONA

LECTURA DE LA CARTA DE SANT JAUME 2,14-18

 
Germans meus, de què servirà que algú digui que té fe si no ho demostra amb les obres? ¿Pot salvar-lo, potser, aquesta fe? Si un germà o una germana no tenen vestits i els falta l'aliment de cada dia, i algú de vosaltres els diu: «Aneu-vos-en en pau, abrigueu-vos bé i alimenteu-vos», però no els dóna allò que necessiten, de què serviran aquestes paraules? Així passa també amb la fe: si no es demostra amb les obres, la fe tota sola és morta.

Potser algú replicarà: «Tu tens fe i jo tinc obres; mostra'm, sense les obres, que tens fe, i jo, amb les obres, et mostraré la meva fe.

 
ACLAMACIÓ

 
Quant a mi, Déu me'n guard de gloriar-me en res si no és en la creu de nostre Senyor Jesucrist; en la creu, el món està crucificat per a mi, i jo, per al món.

 
EVANGELI

LECTURA DE L'EVANGELI SEGONS SANT MARC 8,27-35

 
En aquell temps,Jesús, amb els seus deixebles, se'n va anar als pobles del voltant de Cesarea de Filip, i pel camí els preguntava:

--Qui diu la gent que sóc jo?

Ells li respongueren:

--Uns diuen que ets Joan Baptista; d'altres, Elies; d'altres, algun dels profetes.

Llavors els preguntà:

--I vosaltres, qui dieu que sóc?

Pere li respon:

--Tu ets el Messies.

Però ell els prohibí severament que ho diguessin a ningú.

Llavors començà a instruir-los dient:

--Cal que el Fill de l'home pateixi molt. Els notables, els grans sacerdots i els mestres de la Llei l'han de rebutjar, ha de ser mort, i al cap de tres dies ha de ressuscitar.

I els ho deia amb tota claredat. Aleshores Pere, prenent-lo a part, es posà a renyar-lo. Però Jesús es girà i, davant els deixebles, renyà Pere dient-li:

--Vés-te'n d'aquí, Satanàs! No veus les coses com Déu, sinó com els homes.

Llavors va cridar la gent i els seus deixebles i els digué:

--Si algú vol venir amb mi, que es negui a ell mateix, que prengui la seva creu i que em segueixi. Qui vulgui salvar la seva vida, la perdrà, però el qui la perdi per mi i per l'evangeli, la salvarà.

.

.

 

No hay comentarios: