sábado, 18 de agosto de 2012

Diumenge XX durant l'any.

.

.

LECTURA PRIMERA

LECTURA DEL LLIBRE DELS PROVERBIS 9,1-6



La Saviesa s'ha fet un palau

amb set columnes ben tallades,

ha matat el bestiar, ha preparat el vi

i fins ha parat la taula;

ha enviat les serventes, fa una invitació

des del punt més alt de la ciutat:

«Veniu aquí, gent inexperta,

als qui no teniu seny us dic:

veniu a menjar el meu aliment,

a beure el vi que he preparat;

aparteu-vos dels inexperts i viureu,

empreneu el camí de la intel·ligència.»



SALM RESPONSORIAL 33



TASTEU I VEUREU QUE N'ÉS DE BO EL SENYOR.



Beneiré el Senyor en tot moment,

tindré sempre als llavis la seva lloança.

La meva ànima es gloria en el Senyor;

se n'alegraran els humils quan ho sentin.



Sants del Senyor, venereu-lo;

venereu-lo i no us mancarà res.

Els més rics s'empobreixen, passen fam,

però als qui cerquen el Senyor no els faltarà cap bé.



Veniu, fills meus, escolteu-me;

us ensenyaré de venerar el Senyor.

Qui és l'home que estima la vida,

que vol viure temps i fruir de benestar?



Guarda't la llengua del mal,

que no diguin res de fals els teus llavis.

Decanta't del mal i fes el bé,

busca la pau, procura aconseguir-la.



LECTURA SEGONA

LECTURA DE LA CARTA DE SANT PAU ALS CRISTIANS D'EFES 5,15-20



Germans, mireu, doncs, atentament, com us heu de comportar: no sigueu insensats, sinó assenyats. Procureu de treure partit del moment present, perquè els temps que vivim són dolents. No sigueu irreflexius: mireu d'entendre què vol el Senyor de vosaltres. No us embriagueu de vi, que això porta a la perdició: ompliu-vos més aviat de l'Esperit. Digueu tots junts salms, himnes i càntics de l'Esperit, cantant al Senyor i lloant-lo en el vostre cor. Doneu sempre gràcies per tot a Déu Pare en nom de nostre Senyor Jesucrist.



ACLAMACIÓ



Qui menja la meva carn i beu la meva sang està en mi i jo en ell, diu el Senyor.



EVANGELI

LECTURA DE L'EVANGELI SEGONS SANT JOAN 6,51-58



En aquell temps, Jesús digué als jueus: Jo sóc el pa viu que ha baixat del cel. Qui menja aquest pa, viurà per sempre. I el pa que jo donaré és la meva carn per a la vida del món.

Llavors els jueus es posaren a discutir entre ells. Deien:

--Com pot donar-nos aquest la seva carn per a menjar?

Jesús els respongué:

--Us ho ben asseguro: si no mengeu la carn del Fill de l'home i no beveu la seva sang, no teniu vida en vosaltres. Qui menja la meva carn i beu la meva sang, té vida eterna, i jo el ressuscitaré el darrer dia. La meva carn és veritable menjar i la meva sang és veritable beguda. Qui menja la meva carn i beu la meva sang, està en mi, i jo, en ell. A mi m'ha enviat el Pare que viu, i jo visc gràcies al Pare; igualment els qui em mengen a mi viuran gràcies a mi. Aquest és el pa que ha baixat del cel. No és com el que van menjar els vostres pares. Ells van morir, però els qui mengen aquest pa, viuran per sempre.

.

.

No hay comentarios: