sábado, 17 de diciembre de 2011

Diumenge IV d'Advent.

.

.

LECTURA PRIMERA

LECTURA DEL SEGON LLIBRE DE SAMUEL 2Sa,1-5.8-12.14.16



Quan el rei David s'hagué instal·lat al seu palau i el Senyor li hagué concedit el repòs de tots els enemics que l'envoltaven, el rei va dir al profeta Natan:

--Mira, jo visc en un palau de cedre, mentre que l'arca de Déu habita en una tenda de lona.

Natan va respondre al rei:

--Vés, fes tot el que el cor et digui. El Senyor és amb tu.

Però aquella nit el Senyor va comunicar a Natan aquesta paraula:

--Vés i digues a David, el meu servent: "Això diu el Senyor: ¿Tu m'has de construir un casal perquè hi resideixi Ara, doncs, digues al meu servent David: "Això diu el Senyor de l'univers: Jo t'he pres del clos de les ovelles, de pasturar el ramat, perquè fossis sobirà del meu poble d'Israel. He estat amb tu en totes les campanyes que has emprès, he derrotat tots els teus enemics i t'he donat una anomenada com la dels homes més famosos de la terra. Destinaré un lloc per al meu poble d'Israel i l'hi implantaré perquè hi habiti sense por; no l'oprimiran més els perversos com havien fet abans, durant el temps que vaig enviar jutges per a governar Israel, el meu poble. A tu, t'he fet reposar de tots els teus enemics. I ara el Senyor t'anuncia que és ell qui et farà un casal. Quan t'arribarà l'hora d'adormir-te amb els teus pares, jo, el Senyor, posaré en el teu lloc un del teu llinatge, sortit de les teves entranyes, i refermaré el seu regnat. Jo li seré pare, i ell serà per a mi un fill. Si obra malament, el corregiré amb la vara, com fan els homes, que no planyen el bastó; El teu casal i la teva reialesa es perpetuaran per sempre davant teu, el teu tron es mantindrà per sempre."



SALM RESPONSORIAL

SALM 88



SENYOR, CANTARÉ TOTA LA VIDA ELS TEUS FAVORS.



Senyor, cantaré tota la vida

els teus favors,

d'una generació a l'altra anunciaré

la teva fidelitat.

N'estic cert, el teu favor és indestructible,

mantens la fidelitat en el cel.



«He fet aliança amb el meu elegit,

jurant a David, el meu servent:

T'he creat per sempre una dinastia,

mantindré per tots els segles el teu tron.»



»Ell em dirà: "Ets el meu pare,

el meu Déu i la roca que em salva."

Mantindré per sempre el meu amor,

la meva aliança amb ell serà perpètua.



LECTURA SEGONA

LECTURA DE LA CARTA DE SANT PAU ALS CRISTIANS DE ROMA 16,25-27



Germans: Glòria a aquell qui té el poder d'enfortir-vos en l'evangeli que jo anuncio quan proclamo Jesucrist, el qual és la revelació del designi de Déu, amagat en el silenci dels segles, però que ara s'ha manifestat i s'ha donat a conèixer a tots els pobles perquè acceptin la fe, mitjançant els escrits profètics, per decisió del Déu etern. A Déu, l'únic ple de saviesa, glòria eternament per Jesucrist. Amén.



ACLAMACIÓ



Sóc l'esclava del Senyor: que es compleixin en mi les teves paraules.



EVANGELI

LECTURA DE L'EVANGELI SEGONS SANT LLUC 1,26-38



En aquell temps, Déu envià l'àngel Gabriel en un poble de Galilea anomenat Natzaret, a una noia verge, unida per acord matrimonial amb un home que es deia Josep i era descendent de David. La noia es deia Maria. L'àngel entrà a trobar-la i li digué:

--Déu te guard, plena de la gràcia del Senyor! Ell és amb tu.

Ella es va torbar en sentir aquestes paraules i pensava per què la saludava així. L'àngel li digué:

--No tinguis por, Maria. Déu t'ha concedit la seva gràcia. Tindràs un fill i li posaràs el nom de Jesús. Serà gran i l'anomenaran Fill de l'Altíssim. El Senyor Déu li donarà el tron de David, el seu pare. Regnarà per sempre sobre el poble de Jacob, i el seu regnat no tindrà fi.

Maria preguntà a l'àngel:

--Com podrà ser això, si jo sóc verge?

L'àngel li respongué:

--L'Esperit Sant vindrà sobre teu i el poder de l'Altíssim et cobrirà amb la seva ombra; per això el fruit que naixerà serà sant i l'anomenaran Fill de Déu. També Elisabet, la teva parenta, ha concebut un fill a les seves velleses; ella, que era tinguda per estèril, ja es troba al sisè mes,  perquè per a Déu no hi ha res impossible.

Maria va dir:

--Sóc l'esclava del Senyor: que es compleixin en mi les teves paraules.

I l'àngel es va retirar.

.

.

No hay comentarios: