jueves, 21 de octubre de 2010

Diumenge XXX de durant l'any.

.
.

LECTURA PRIMERA
.
LECTURA DEL LLIBRE DE JESÚS, FILL DE SIRA, 35,12-14.16-18
.
El Senyor és un jutge per al qual el prestigi de les persones no compta.
Déu no fa distinció de persones en perjudici del pobre, sinó que escolta la pregària del qui pateix la injustícia. Ell no menysprea l'orfe que suplica ni la viuda que es desfoga plorant.
El qui adora el Senyor tal com ell vol és ben acollit, i la seva pregària arriba fins al cel.
També la pregària dels humils travessa els núvols i no troba consol fins que arriba a terme, no es retira fins que l'Altíssim l'atén 22 i fa justícia a favor dels innocents.
El Senyor no trigarà; no tindrà més paciència amb els opressors del seu poble,
.
SALM RESPONSORIAL
.
SANM 33

.
QUAN ELS POBRES INVOQUEN EL SENYOR, ELL ELS ESCOLTA.
.
Beneiré el Senyor en tot moment,
tindré sempre als llavis la seva lloança.
La meva ànima es gloria en el Senyor;
se n'alegraran els humils quan ho sentin.
.
Els ulls del Senyor vetllen pels justos,
els escolta quan criden auxili.
Als qui clamen al Senyor, ell els escolta
i els treu de tots els perills.
.
El Senyor és a prop dels cors que sofreixen,
salva els homes que se senten desfets.
El Senyor rescata la vida dels seus servents:
quedaran nets de culpa els qui es refugien en ell.
.
LECTURA SEGONA
.
LECTURA DE LA SEGONA CARTA DE SANT PAU A TIMOTEU, 4,6-8.16-18
.
Estimat, pel que fa a mi, estic a punt d'oferir la meva vida com una libació; ha arribat l'hora de la meva partença. He lliurat un bon combat, he acabat la cursa, he conservat la fe. I des d'ara tinc reservada la corona de la justícia que aquell dia em donarà en premi el Senyor, jutge just; i no tan sols a mi, sinó a tots els qui anhelen la seva manifestació.
En la meva primera defensa davant el tribunal, ningú no em va fer costat, tots em van abandonar. Que Déu els ho perdoni. Però el Senyor m'assistia i em va donar forces perquè acabés de predicar el missatge i poguessin escoltar-lo tots els pagans. Ell m'ha alliberat de la gola del lleó! El Senyor m'alliberarà de totes les insídies i em salvarà per dur-me al seu Regne celestial. A ell la glòria pels segles dels segles. Amén.
.
ACLAMACIÓ
.
Déu, en Crist, ha reconciliat el món amb ell mateix, i a nosaltres ens confia el missatge de la reconciliació.
.
EVANGELI
.
LECTURA DE L’EVANGELI SEGONS SANT LLUC, 18,9-14
.
En aquells temps, Jesús digué aquesta parabola a uns que es refiaven de ser justos i menyspreaven els altres, Jesús els proposà aquesta paràbola:
--Dos homes van pujar al temple a pregar: l'un era fariseu i l'altre publicà.
»El fariseu, dret, pregava així en el seu interior: "Déu meu, et dono gràcies perquè no sóc com els altres homes, lladres, injustos, adúlters, ni sóc tampoc com aquest publicà. Dejuno dos dies cada setmana i dono la desena part de tots els béns que adquireixo."
»Però el publicà, de lluny estant, no gosava ni aixecar els ulls al cel, sinó que es donava cops al pit, tot dient: "Déu meu, sigues-me propici, que sóc un pecador."
»Jo us dic que aquest va baixar perdonat a casa seva, i no l'altre; perquè tothom qui s'enalteix serà humiliat, però el qui s'humilia serà enaltit.
.
.

No hay comentarios: